Przejdź do komentarzyKwiaty
Tekst 61 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-30
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1451

Kwiaty


Niektórzy mówią, że lubią róże, zaś innych chwalą nasturcje, tulipany... a jeszcze inni wolą jaśmin. Każdy człowiek ma swoje upodobanie, gust, jednakże to nie świadczy, ze mój gust jest bezwzględnie najlepszy. Trzeba umieć dostrzegać gusty wszystkich ludzi. Jednakże, patrząc całościowo, to każdy kwiat, choć jest inny, jest bardzo piękny. Gdyby nim nie był, to zapewne Stwórca by go nie powołał do istnienia. Różnorodność kwiatów świadczy o bogactwie i kunszcie Stwórcy.

Każdego człowieka, nawet najlepszego przyjaciela, lubimy obgadać, oplotkować, przypiąć mu swoją etykietę.  Dostrzegamy wady, niewłaściwe naszym zdaniem postępowanie, więc narzekamy i narzekamy... Jeśli wszystkich chcemy mieć na swój obraz i  podobieństwo, to jakże byłby ubogi świat, tym bardziej człowiek. Piękno leży w różnorodności.


Motto:

Jeżeli kogoś nie lubisz, to pomyślmy o kwiatach; ten człowiek jest „różą”, tamten ”tulipanem”, a jeszcze inny „ jaśminem”, czyli inny ode mnie, ale nie znaczy, że gorszy. Jakże jest piękny ogród Boga, a w nim osoba ludzka.



  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×