Przejdź do komentarzyPrzychodzą kiedy chcą
Tekst 5 z 14 ze zbioru: Impresje
Autor
Gatunekproza poetycka
Formaproza
Data dodania2019-06-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1163

Drzwi otwierają się na całą szerokość. Bezszelestnie. Pojawiają się cienie, a może to tylko wyobrażnia.


- Zapraszam-mówię na wszelki wypadek. Szuranie butów o wycieraczkę. `Jacy porządni` myślę `nie chcą nanieść błota ze swoich dróg`. Wśród nich dwoje starszych ludzi, którzy tu mieszkali przede mną. Umarli dawno temu. Myślę, że chętnie tu przychodzą, siadają i wspominają. Nic nie robią, nic nie mówią. Są.


Czuję obecność ich wszystkich,choć tak naprawdę nie wiem ilu ich jest. Zapadają po kątach mieszkania.

Słyszę ciche szelesty lub coś w rodzaju pomrukiwania. Najczęściej jednak zapada cisza, że nie słychać  wiatru za oknem, ani odgłosów miasta.


Wracam do swoich zajęć.Niech duchy sobie posiedzą.


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tak ...mają nad nami tę przewagę, przychodzą kiedy chcą a w sumie to czemu nie...w końcu to kiedyś był ich dom...tylko nie przeszkadzajmy sobie ...Pozdrawiam :)
avatar
Tak, duchom trzeba dać posiedzieć ciszy.
avatar
Domy żyją, choć ich mieszkańcy już od dawna śpią na cmentarzu
avatar
Duchy mają ten komfort, że nigdzie się nie spieszą. Trzy wymiary nas żyjących ograniczają.
avatar
Bardzo ciekawa i wyjątkowo sentymentalna miniaturka prozatorska, a przy tym napisana barwnym językiem. Niestety, wkradło się sporo błędów, głównie interpunkcyjnych, ale nie tylko.
W zwrocie "Zapraszam-mówię" jest łącznik, a powinien być myślnik, czyli brakuje dwóch spacji. Brakuje też spacji po jednej kropce i jednym przecinku. W zdaniu "Zapadają po kątach mieszkania" nie bardzo pasuje mi słowo "zapadają", a tym bardziej, że dwa zdania dalej to słowo jest użyte we właściwym znaczeniu. Proponuję pomyśleć nad zmianą tego czasownika. Brakuje przecinków przed: kiedy (w tytule), myślę, nie chcą, ilu ich. Zbędny przecinek przed: ani odgłosu.
avatar
Jestem bardzo wdzięczna za wszystkie komentarze. Miło, że ktoś czyta, że nie trafia to w próżnię. Dziękuję.

janko, Tobie szczególnie dziękuję za wnikliwą krytykę mojej interpunkcji. Wszystkiemu winna moja niecierpliwość, a pewnie też niedostateczna wiedza.Poprawię się.
pozdrawiam
© 2010-2016 by Creative Media
×