Przejdź do komentarzyPlanista
Tekst 40 z 130 ze zbioru: Fraszki
Autor
Gatunekpoezja
Formafraszka / limeryk
Data dodania2019-12-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1236

Zorientował się po czasie –

nie wszystko przewidzieć da się.

Za pięć minut przyjemności –

osiemnaście lat płatności.


  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
He,he... pewien arcymistrz szachista, potrafił skończyć po trzech ruchach! Z tym płaceniem to chyba jeszcze dłużej jak się dziecko uczy.
avatar
Takie powiedzialbym smiszne. Placic mozna o wiele dluzej, bo pomijajac aspekt spoleczny i finansowy, placi sie calym soba. O ile z przejawem odpowiedzialnosci. Co do szachow to w trzech rochach mozna ustawic mata ww sytuacji gdy przeciwnik gra jak glupek. Ale wracajac do rzeczy. Przypadek istnieje jako zjawisko tylko w waskim zakresie odbioru swiata na poziomie mateeii.
avatar
Plany mają to do siebie, że nie tylko biorą w łeb, ale są bardzo kosztowne. Pozdrawiam z podobaniem :)
avatar
Optymisto, tacy arcymistrzowie są nie tylko w szachach ;)
PS. Płaci się minimum do 18 lat (obowiązek szkolny), a potem do ukończenia studiów (bez "obsuwy"). Nie ma jednak maksymalnej granicy wieku. Jeżeli już dorosłe dziecko z powodu ociężałości psychicznej lub ułomności fizycznej nie może pracować, to obowiązek alimentacyjny dalej trwa.
Jest też curiosum - dorosłe dziecko, które z powodu uzależnienia, np. od narkotyków, nie może podjąć pracy, też ma prawo do alimentów ze strony rodziców!
avatar
Arcydzieło, jak widać przypadki chodzą też po ludziach w sferze, nazwijmy to - psychicznej.
avatar
Atram, nie wszystkie plany biorą w łeb. Ale nieprzewidziane przypadki mogą zawalić najlepszy plan ;)
avatar
wykazał nazbyt późno zrobiony rachunek
przyjemności do kaca fatalny stosunek
avatar
Zbiwito, takie są
odwieczne prawa Natury -
wpada i płaci pechowiec,
znaczy co poniektóry.
avatar
A gdy dziecko się uczyło,
sześć lat dłużej się płaciło.
avatar
Planowane ojcostwo?? Skoro totalnie nie panujemy nad planowaniem macierzyństwa?!

Średnio co 10 godzin - w tak katolickiej od tysiąclecia Polsce - ktoś gdzieś /w oknach życia?/ po/d/rzuca 1 dziecko
avatar
Belino, nie jest aż tak źle...
oprócz tych, którzy słuchają
pouczeń kościółkowych,
oczywiście.
© 2010-2016 by Creative Media
×