Przejdź do komentarzySąd Ostateczny
Tekst 7 z 8 ze zbioru: Blasfemia
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-04-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń926

Chrześcijanie dla lwów !

Dla lwów chrześcijanie !

Niech tak się stanie

Znów


Setki zmiażdżonych głów

jucha płynąca z kłów

rozszarpywanych psów


Chrześcijanie na stos !

Na stos chrześcijanie !

Niech tak się stanie

Taki ich los


Setki zwęglonych ciał

rzuconych w urynę i kał

ze szczytów najwyższych skał


Chrześcijanie dla kata !

Dla kata chrześcijanie !

Niech tak się stanie

Oto moja zapłata


Setki obciętych łbów

podłych i ``świętych krów``

ciśniętych w kloaczny rów


Chrześcijanie na krzyże !

Na krzyże chrześcijanie !

Niech tak się stanie

Zgniotę na miazgę i poniżę


Setki przybitych rąk

padlin gnijących wśród mąk

na zboczach kamiennych łąk


Dopełni się gdy wzejdzie nów



  Spis treści zbioru
Komentarze (19)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie "rozszarpywanych" a "rozszarpujących" psów? [zob. H. Sienkiewicz: Quo vadis]

Czy "Sąd Ostateczny"? Tytuł niezbyt adekwatny do przedstawianej kaźni-hekatomby. Już prędzej "Dies Irae".
avatar
Nie.Ponieważ to lwy rozszarpują psy czyli w tym konkretnym przypadku chrześcijan.Dla mnie tytuł jest jak najbardziej adekwatny i nie zamierzam go zmieniać.Pozdrawiam.
avatar
"jucha płynąca z kłów
rozszarpywanych psów"

Jeżeli chrześcijanie mają być tymi "psami" w sensie symbolicznym, to z czyich "kłów" płynie ta jucha? Chrześcijan-psów? I kogo te "psy" gryzą / zagryzają?

Dla mnie to nielogiczne...

I czyj oraz dla kogo ten "Sąd Ostateczny"? Dla chrześcijan??? Czy bardziej oprawców???
avatar
Chrześcijanie zostali rzuceni lwom na pożarcie.Pierwsza strofa.Druga strofa to obraz tego co nastąpiło później.Czyli jucha płynie z kłów ofiar drapieżników.A gdzie jest tutaj jakakolwiek wzmianka o tym, że psy kogoś gryzą/zagryzają? Nad czym tutaj dywagować? Ostatniego zdania nie komentuję.Przecież w/w chrześcijanie są tutaj przedstawieni jako oprawcy.Kreatorzy wszelkiego zła na tej ziemi.A na Sądzie Ostatecznym niby kto ma stanąć? Zwierzęta? PS.Nie jestem Panią Jadwigą Szczurowską ani przywoływaną tutaj kilkakrotnie przez Panią, Panią Emilią.Od tej chwili nie odpisuję na żadne Pani komentarze.Nie chce mi się.
avatar
Słusznie, poeto ;) Bo mimo pańskiego umiłowania do turpizmu, to tak - przepraszam za wyrażenie - dennego tekstu dawno nie czytałam. W nim [wierszu] nie ma ani jednego sensownego punktu zaczepienia nawet wówczas, gdyby chciało się wniknąć we wszystkie pana intencje, mnie zresztą jak najbardziej obce.
Chrześcijanie są "kreatorami wszelkiego zła"?
avatar
Może Marek Ast by przeczytał ten utwór przed jajeczkiem na przedświątecznej odprawie posłów?
avatar
Gdyby tak było w istocie zwalczające się opcje polityczne musiałyby zamiast słowa : chrześcijanie używać skrótów nazwy partii swojego oponenta.I tak, cała opozycja zaczęła by gromkim - PiS dla lwów ! natomiast obecna elita rządząca : PO dla lwów ! :).Napisał Pan tekst za jaką cenę będziecie kurwami? Ja nie stanę się nią na tym portalu za żadną cenę.Odmienność to wyjątkowość a ja nie zamierzam stać się bezwolną marionetką w dłoniach Nadzwyczajnej Kasty tego portalu.Pewnie nastąpiłem na odcisk kilku jej "grubych ryb" i teraz spotyka mnie za to kara.Jakoś to przeżyję.Zauważyłem, że w większości Pana artykułów gloryfikuje Pan Szatana i z lubością się o nim rozpisuje.Proszę mi zatem odpowiedzieć na pytanie : Z jakim odłamem satanizmu Pan się utożsamia? Moim skromnym zdaniem nie wpisuje się Pan nawet w nurt satanizmu ideologicznego.Z prostej przyczyny.Nie ma Pan o tych systemach religijnych bladego pojęcia.Stoi Pan niemal zupełnie w sprzeczności z filozoficznym postrzeganiem satanizmu pisząc na potrzeby cmokierów i serwilistów.I tutaj akurat wpisuje się Pan niejako w nurt satanizmu laveyańskiego dowartościowując się kosztem innych(zysk - strata).Popełnia Pan przy tym sześć z dziewięciu jego grzechów głównych.Pierwszy - najgorszy z możliwych : Konformistyczna stadność! I drugi, równie zły : Bezkompromisowa Duma.Pozostaje jeszcze Głupota, Pretensjonalność, Ograniczenie i Megalomania.Pierwsze przykazanie satanizmu - Nie wyrażaj swoich opinii lub rad, jeżeli nie jesteś o to proszony.Tego również Pan nie przestrzega.Nie będę już tutaj przywoływał pozostałych dziesięciu.Bo i po co? Reasumując.Przyznaję.Wszystkie Pana reportaże wpisują się bez dwóch zdań w Publixo ponieważ spełniają wymogi owego portalu.Nic ponadto.Ja jestem ateistą z krwi i kości.Pan natomiast jest karykaturą zła.
avatar
Znów wzejdzie szabli nów
I Wielki Rów Mariański
Zaleje krew "pogańskich"
Bab, matek, krów i wdów!
Topory ostrzmy znów!

Ciągnie już trupem wszędzie,
Mojra swe nici przędzie,
Wygłasza kat orędzie!
Już sęp na padło leci
Jak zawsze od stuleci!
avatar
Nawoływanie do przelewu krwi w unijnym prawie jest karalne
avatar
Literacko wiersz bez pudła. Niestety, jego sprzeczne z obowiązującymi normami obyczajowymi przesłanie dyskwalifikuje go jako utwór godny publikacji
avatar
Witam.Pani dwie strofy są również znakomite.Chylę czoła.To Pani autorski utwór? Bo jeśli tak to zachęcam do jego publikacji.Ten akurat podeprę dwoma najwyższymi notami :).Ze względu na uprzedzenie do mojej osoby przez niemal wszystkich omnibusów tej witryny, przestrzegam Panią przed znajomością ze mną.Posypią się zaraz na Panią gromy i dołączy Pani chcąc nie chcąc, do grona "trędowatych".Ja prę do przodu, świadomy własnej inteligencji i mądrości(cechy tutaj niepożądane).Dlatego ludzie mnie nienawidzą i szydzą ze mnie."Wielcy trwają wiecznie.Po pismakach pozostają tylko wieczne pióra".Pozdrawiam.PS.W chwili obecnej jestem jeszcze nikim.Żeby nie było, że jestem kabotynem :).
avatar
Pokręciło ci się, autorze;-) Wręcz"totalnie";-) Niczego nowego nie wymyśliłeś, ponieważ byli przed tobą m.in. Panowie Stanisław Przybyszewski oraz Jan Kasprowicz. Ten ostatni też klękał przed "szatanem"...

Wolę już "mojego" Pana "Legiona". Przynajmniej nie jest aż tak zarozumiały, natomiast od ciebie o wiele, wiele błyskotliwszy...
avatar
Ja nie klękam przed nikim ponieważ jestem ateistą.Proszę czytać ze zrozumieniem wszystkie komentarze pod tym tekstem.Piszę tak jak postrzegam religię oraz cały otaczający mnie świat.To też nie jest dla Pani logiczne? Utarło się przekonanie, że kobiety mądre są z reguły brzydkie.Pani wpisuje się idealnie tylko w jeden z tych przymiotników.Proszę zgadnąć w jaki? Czy mam znowu dopomóc? Żegnam.
avatar
Brzydki jest pański ateizm. Aż się boję, że się przez pana nawrócę! I nie dlatego to piszę, że Befana mi tu przycukrowała, ani też dlatego, że mnie pan poniżał. Prawdziwa przyczyna leży w piaskownicy.
avatar
Miałam już przywołać takie panie jak np. Aspazja względnie Hypatia, jednak - od zupełnie innej strony - Legion wyręczył mnie w tym, czego pisać nie chciałam ;)
avatar
Ja Pana poniżam? Niby z czego Pan to wnioskuje? Przyznaję.W ostatnim zdaniu użyłem słowa - karykatura.Lecz nie w znaczeniu : Ty karykaturo! tylko deformując pańskie pojmowanie satanizmu.Jeśli w czymś uchybiłem to przepraszam.Stwierdzam ze smutkiem i ubolewaniem, że Pana mit - niezłomnego, kroczącego własną ścieżką indywidualisty(wnioskuję to z komentarzy pod pańskimi reportażami) - legł w gruzach.Stał się Pan(poniekąd na własne życzenie)zakładnikiem własnej ideologii.Rzecz jasna tylko na Publixo.Swoisty "Syndrom sztokholmski" pseudo satanisty, który nie rozumiejąc doktryn satanizmu tak długo z nimi się utożsamia, aż na końcu staje się ich gorącym orędownikiem.Musi Pan teraz dźwigać na plecach ów krzyż, żeby nie stracić swojej pozycji i renomy wizjonera na tym portalu.Zgadzam się co do jednego.Jest Pan bez wątpienia inteligentnym człowiekiem.Błyskotliwym i spostrzegawczym propagandzistą.I w tej kwestii zdania nie zmienię.Pozdrowię teraz Pana słowami : Ave Satan.Niemal 3/4 stojących w opozycji do Boga tak czyni manifestując swoje przywiązanie do Kusego(nie mylić z tym z serialu "Ranczo").No tak.Wystarczy na szyi powiesić pentagram i słuchać Deicide, żeby przykryć się jego ogonem :).
avatar
B.D.C. To istota Stworzona przez Stwórcę!!!!!!!!!!! ?

Wszelka dyskusja niestworzona.
Koniec dyskusji.

bo cię zablokuję Chamie.
Koniec kropka.
avatar
Wymieniał pan też głupotę i ograniczenie. I to z dużych liter. Wydaje mi się, że takie określenia są dla ludzi poniżające? Ale może mi się tylko wydaje, w każdym razie muszą po mnie spływać, bo ja, walczę o dusze. Rozumie pan - muszę pozwalać na poniżanie, a nawet czasem poniżyć samego siebie. Wszystko po to, żeby przykryć megalomanię i bezkompromisową dumę. Kiedy czytam diagnozy gotuję się we mnie jak w kociołku Papkina, czy tam Papina. Normalnie mam ochotę się diagnoście objawić, ale wtedy ucieknie i co mi z tego? Dlatego stosuję prostą technikę: czerwony krzyżyk. Następnie walę rogami w ścianę, trę kopytami, aż całkiem ciśnienie zejdzie. Wtedy otwieram portal ponownie i na zimno, z czułością staram się odpowiednio dobierać słowa, mając na uwadze, że nie tylko adwersarz - diagnosta będzie mnie czytał. Pełno dusz wszędzie.

Bardzo rzadko udaje mi się napisać tekst z którego jestem zadowolony. Najczęściej żałuję. Nikt nie jest doskonały, a już na pewno nie szatan. Łatwo schwytać jedną duszę, ale znaleźć wspólne wnyki dla wielu już nie, a ja jestem hurtownikiem, proszę pana.

Proszę zwrócić uwagę, że obaj hejtujemy, ale pan za hejt dostaje czerwone kolorki, a ja zielone.

W kwestii nawiązań do satanizmu artysty cyrkowego z Węgier i ewentualnie innych przedstawicieli nurtu, który nazywa pan religią nie zdołam się wypowiedzieć w formule komentarza do komentarza, ale generalnie sam używam określenia "satanizm" w znaczeniu metaforycznym (głównie jako buntu). Zatem trudno mi jest popełniać grzechy w obszarze religii, której wyznawcą nie jestem.

Natomiast jak na diabła przystało preferuję sadomaso, a to już zdaje się coś więcej, niż zwykły syndrom sztokholmski. No i tyle w skrócie. Laus Satani.
avatar
Odniosę się najpierw do przytoczonych przez Pana kolorków.Jest niepodważalnym fakt, iż otrzymuje Pan niemal tylko i wyłącznie zielone z racji swoich koneksji na Publixo.com.Ma na to również wpływ pański staż na tym portalu oraz jasno określony i wykrystalizowany pogląd polityczny, który Pan reprezentuje.Stąd, idąc tokiem logicznego rozumowania każdy kto identyfikuje się z opozycją(wnioskuję to również z pańskich reportaży)podpisuje się w ciemno pod każdym z Pana tekstów.Żadnej Ameryki tutaj nie odkryłem.I nawet gdyby napisał Pan artykuł o hodowli kaktusów również i on znalazłby uznanie w ich oczach.Myli się Pan nazywając mnie hejterem.Ja jedynie piszę prawdę zachowując pełen obiektywizm i uczciwość w stosunku do wszystkich twórców na tym portalu.Nie opowiadam się przy tym po żadnej ze stron co czyni mnie bardziej wiarygodnym od Pana.Gdybym nim był ukierunkowałbym swoją wrogość bądź nienawiść li tylko w stosunku do jednej albo kilku osób a tego przecież nie robię.Czerwone kolorki i minusy, które otrzymuję nie robią na mnie żadnego wrażenia.Skoro na tym świecie jest więcej idiotów niż istot rozumnych zrozumiałym jest, że na Publixo jest identycznie.Ludzie nienawidzą mądrzejszych od siebie.Tych, którzy wskazują palcem ich ograniczoność umysłową i zdejmują im klapki z oczu.Wobec braku sensownych kontrargumentów pozostaje im tylko jedno.Multikonta i minusy.Niagara minusów :).Tak.Wymieniłem głupotę i ograniczenie.Skoro stoi Pan w kontrze do Boga musi Pan opowiedzieć się po którejś z pozostałych stron.Innej drogi nie ma.No bo jeśli jest Pan wierzący to jest Pan szarlatanem, internetowym celebrytą i Stańczykiem Szatana.Bunt Pan powiada :).Przeciwko komu? Niech Pan nie będzie śmieszny.Ja pod tą całą wątpliwą i mroczną otoczką, którą się Pan afiszuje widzę zwykłego człowieka.ONLY
© 2010-2016 by Creative Media
×