Przejdź do komentarzyHomilia
Tekst 244 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2020-07-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń843

Wstęp


Marek Migalski wytrzeźwiał i powiedział: „Masa wybrała mi prezydenta. Ale nie może wybrać mi sposobu życia i tego, jak będzie ono wyglądać”. Haha hahaha! Von Knoedel by się uśmiał! Dlaczego nie może? Bo? Hahaha haha! Zapytajcie patriotów: czy masa może wybrać jednostce sposób życia i jak ono będzie wyglądać? Ale cóż, ja, witam pana Migalskiego w legionie. Tylko szatanowi, masa nie może rady dać. Od zarania. Z wściekłości, opowiada o nim śmieszne kawałki, weźmy ten, jak to prostak z Mazur wydymał szatana przez podstępy. Ale kiedy zgaszą światło, wtedy mięknie im rura. Przychodzimy nocą. Wezwaliście nas, maso…


Homilia


Bo, kiedy wam przeszkadza źdźbło w oku heretyka, a belek we własnych nie dostrzegacie, niech zwycięży poróżnienie. Bo, kiedy myśl inna, niż imaginacja, której ulegacie, was drażni i wywołuje agresję, niech zwycięży opuszczenie. Bo, kiedy podobizna legalnych przedstawicieli wam przeszkadza i nie możecie jej znieść, niech zwyciężą bałwany.


Oto moje czarne rzemiosło, które odprawiam dla utwardzenia serc waszych i na pamiątkę naszego spotkania.


Teraz… spróbuj się skoncentrować. Zbliża się moment kulminacyjny. Chodzi o ciebie. Musisz wstać. Nikt nie może klęczeć teraz. Nawet jak ktoś leży, to trzeba go podnieść. Wszyscy stoją.


Nie masz tego przed sobą, ale to nic. Umówmy się, że to rodzaj sakramentu. Prosto od Boga. To wolna wola. Szatan, ani Bóg, nie będzie Tobie chomąta zakładał. Idź i powiedz to tym, którzy tak czynią.


Oni mają słowa jako wydmuszki, które rozdają na prawo i na lewo, urągając prawdzie, logice i inteligencji. Zatem nabawiłem się wstrętu do słów z których oni uczynili wycieraczki dla swoich podeszw. W oczy ich dzieci i wnuków zajrzę i tam odnajdę odrazę, albowiem ich dusze są rozdarte tęsknotą. Z trendu bat.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Niezwykła to homilia, ale jakże aktualna.
Chcę Ci zwrócić uwagę na nietypowy błąd interpunkcyjny, który dwukrotnie popełniłeś. Przed "kiedy" stawiamy przecinki, ale jeżeli to słowo poprzedza jak u Ciecie "bo", wówczas stawiamy przecinek przed "bo", chyba  że to słowo rozpoczyna zdanie, wówczas przecinka w ogóle nie stawiamy. Mam nadzieję, że to zapamiętasz, więc nie obniżam oceny za poprawność językową.
© 2010-2016 by Creative Media
×