Przejdź do komentarzyWielkanoc to czas radości...
Tekst 25 z 25 ze zbioru: Świątecznie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2021-04-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń635

Wielkanoc to czas radości...

Wszystko co żyw ze snu się budzi,

Świat zielenieje, słoneczko grzeje...

w sercach się szczęście mości.


Może i trochę przesadziłam z tym zielenieniem się świata i grzaniem słoneczka, bo jakoś w tym roku mało mamy jednego i drugiego, ale co tam, wszystko to można sobie wyobrazić, a wtedy z pewnością w sercu szczęście się wymości i zostanie w nim na dłużej. Tego z całego serca wszystkim życzę… i sobie przy okazji.

W ogródku zieleni z lupą trzeba by szukać, ale przynajmniej jajuszka — jako symbol początku życia i wszechrzeczy — wiszą na gałązkach. Wprawdzie tylko „śtućne”, plastikowe, ale w obecnej erze, erze plastiku i sztuczności (ciągle jeszcze) inne być nie mogą.





W mojej rodzinie, jak co roku w czasie Świąt, będzie radośnie i wesoło. Nie może być inaczej, bo jest nas sporo i wszyscy mieszkamy obok siebie. Najwięcej radości mają oczywiście wnuczki. Zwłaszcza wtedy, kiedy biegają po ogrodzie w poszukiwaniu prezentów od zajączka wielkanocnego (Osterhase).

Wnuczki też, jak co roku, przygotowują „zajączki” dla dzieci z sąsiedztwa. A jest ich sporo.





Tak, Święta Wielkanocne to piękny, rodzinny czas w cudownym anturażu budzącej się do życia przyrody. Zawsze to powtarzam... I oby dla każdego z nas takim czasem właśnie były. Bez względu na to, gdzie je spędzimy i jak je spędzimy. Byleby się nie zamieniły w czas obżarstwa i opilstwa. Bądźmy zdrowi i szczęśliwi, mimo pandemicznej zawieruchy na Świecie. Tego raz jeszcze wszystkim życzę.



  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
są jajeczka
i zajączek
jest baranek

piękny ranek
avatar
Przepiękne barwy.
avatar
Wielka Noc

Czas radości,
Miłych gości,
Czas Zajączka,
W lukrze pączka.

Zima już za nami,
Łąk i pól aksamit
Znów zieleni się -
Czyli... nie jest źle!
avatar
A jak, Anski, i taki ranek właśnie był.


Janko, dziękuję. Żałuję tylko, że na Publixo nie ma takiej możliwości, jak na innych portalach, by powiększać wklejone do treści zdjęcia.


Emilio, piękny wierszyk. Dziękuję! A wyobraź sobie, u nas znów zima wróciła w nocy. Wszędzie biało i mróz trzyma... Brrr!
© 2010-2016 by Creative Media
×