Przejdź do komentarzyDziadek
Tekst 20 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2021-07-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń693

Po zimowym lockdownie nie zobaczyłam go. Pewnie nie przeżył, tyle ludzi odeszło w tym czasie.

Ale nie, zrobiło się ciepło i pojawił się na pobliskiej ławeczce.

Zawsze oglądający się za kobietami w każdym wieku i komentującego  głośno i w pochlebnych zdaniach  ich wygląd.Jakoś nikt mu nie powiedział, że obecnie podpada to pod paragraf.Kto by zresztą skarżył takiego staruszka.

- Ależ piękne panie mieszkają na naszym osiedlu - mówił, wodząc wzrokiem za  zadbaną pięćdziesięciolatką  taszczącą torbę z zakupami - aż miło popatrzeć!

Kobieta obejrzała się na nędznie ubranego staruszka z niedopiętą koszulą z rzadką siwą czupryną.

- Niech się pani nie gniewa, dziadek zawsze tak mówi - tłumaczył z daleka zaskoczonej kobiecie.

Obok niego siedzieli równolatkowie z piwkiem  w dłoni.

- Dziadek, przestań, bo tu nam wpadnie jaki gawron.

-  A toć ja zawsze tak mówię, przecież wszyscy wiedzą. A panie, to ładne - dodał, oblizując wargi.


Kobieta oddaliła się pośpiesznie, a mężczyźni powrócili do poprzedniego tematu, a mianowicie, od kogo można wysępić flaszkę.

Do czasu, aż tą drogą nie przejdzie następna przedstawicielka płci pięknej.


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Prawdziwe :)
avatar
Tak, prawdziwe, koloryt osiedlowy.
avatar
Czym by żyły stare dziadki, gdyby nie było pięknych młodych babeczek? Sama flaszeczka to kiepski rozrusznik
avatar
Emiliapienkowska, tylko u nas jest to możliwe. Gdyby było tak na odwrót, że starsza babeczka by przysiadła na ławeczce z piwkiem i zaczepiała panów gwizdami albo komplementami, ogłosiliby ją schizofreniczką.
Mam też przykład takiej kobietki, która opala się na ławce przyblokowej i jakoś nikt się nie kwapi, żeby jej towarzyszyć.:):):)
avatar
Lockdown to czy nie lockdown

mocni w gębie, przyspawani do pijackich ławeczek panowie - jak zresztą sama ich nazwa głosi - są mocni tylko w gębie,

a i ta nic tylko bełkoce
avatar
Młodsi koledzy tych dzisiejszych staruszków pół wieku temu /w latach gierkowskich/ wołali za kobietami /zataczając się ze śmiechu/ :

LALA! BUCIK CI SIĘ ROZP...ALA!

Taka ta cała ichnia męska poezja miłosna nieśmiertelna
© 2010-2016 by Creative Media
×