Przejdź do komentarzyPopołudnie robota XXX RB 5 (ciąg dalszy)
Tekst 32 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formaproza
Data dodania2021-08-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń676

Na uczelni strzelił do mnie jakiś szaleniec. Od razu go schwytano i co z tego? Uszkodził mi główny dysk. Jestem teraz w klinice dla robotów i za chwilę będę unieruchomiony. Mam nadzieję, że wszystko skończy się dobrze.


I już po wszystkim. Wbudowano mi dodatkową funkcję. Od dziś jestem wirtualnym lekarzem. Jest  też smuteczek, bo stare funkcje zostały bezpowrotnie zniszczone. Między innymi, nie potrafię już zaparzyć kawy.

Niestety mój wynalazca jakimś cudem żyje i działa normalnie. Wiem, bo przyszedł mnie obejrzeć i powiedział, że nie chce ze mną mieć nic wspólnego. Ja z nim też, bo za często się psuje.


Teraz będę mieszkać w innym mieście i naprawiać ludzi, to znaczy leczyć. Nazywam się doktor XXX RB 5.


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Całkiem realne ...
A upadek standardów może okazać się stały.
Jak w komunie - pierwsi rewolucjoniści będą mordowani przez następnych - i ci pierwsi nie będą chcieli mieć nic wspólnego z następnymi .
Jednak pozostaną we swej własnej wspólnocie kłamstwa , mordu i grzechu .
Nadzieja w tych szaleńcach na uczelni ...

To dobre tło i myśl przewodnia dla opowiadania a może i książki .
avatar
Dobry komentarz,dziękuję.
Szaleńcy na uczelni, buntownicy - to dzięki nim świat idzie do przodu. Gdyby nie szaleniec, robot dalej spełniałby tę samą rolę.
Roboty - lekarze już istnieją diagnozują), więc jest to realne. Pytanie, czy ludziom to odpowiada.
avatar
Inteligencja maszyn - od kombiwara i kosiarki, przez rozruszniki serca i sztuczne protezy, po statki międzyplanetarne - ma służyć człowiekowi. Szaleńcy też są ludźmi. Nie wystrzelimy ich przecież na Księżyc. Postęp nauk medycznych już dzisiaj wskrzesza zmarłych, więc miejmy nadzieję, że i na obłęd doktor robot - już z wymienionym dyskiem - znajdzie skuteczne panaceum.
© 2010-2016 by Creative Media
×