Przejdź do komentarzyJerzyki odleciały
Tekst 37 z 81 ze zbioru: Różne
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2021-08-30
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń693

Lubiłam obserwować jerzyki, które codziennie żerowały w powietrzu, niezastąpione w tępieniu komarów.

Na wieczornym niebie kręciły piruety, szybowały, tworząc wciąż nowe wzory. Nie ma ich, bo, jak pisał poeta, lato z ptakami odchodzi.


Wiatr skręca liście w warkoczach.

Dywanem pokrywa szlaki

Szkarłaty wiesza na zboczach

Idę w górach, ciesząc się życiem.

Oddać dłoniom halnego włosy.

W szelest liści wsłuchać się pragnę,

w odlatujących ptaków głosy


(Jacek Rutkowski)


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dobre!
Ptaki wiele mówią, ale ludzie nie rozumieją, bo kochają komputery...
Uczmy się od ptaków, jak żyć, bo zapomnimy, czym jest przyroda - nasza Matka Dobrodziejka, bo jeszcze nas toleruje.
avatar
Dziękuję pięknie . Od jerzyków można się wiele nauczyć, a przede wszystkim, że warto mieć skrzydła:)
avatar
Kiedyś jeżykom zniszczyłem gniazdo zbudowane w skarpie - mam wyrzuty sumienia do dziś.
avatar
Nie wszystkie jerzyki odleciały do ciepłych krajów.
Jeden jerzyk został i "jerzy" się... na publixo.
avatar
Rozar, mozesz im zrekompensować straty, zakładając budkę lęgową:)


Sir-Theodor-von-Knoedel,spośród mnogości gatunków jerzyków są też jerzyki osiadłe, do których należy widziany w naszym kraju jerzyk blady(Apus pallidus).Bardzo podobny do jerzyka zwyczajnego, niemalże identyczny. Ma jednak większą i bardziej intensywną białą plamę na gardle.W październiku 2013 w Kołobrzegu odnotowano pierwsze wystąpienie tego gatunku w Polsce.
© 2010-2016 by Creative Media
×