Przejdź do komentarzyNiewysłany list
Tekst 66 z 86 ze zbioru: PAMIĘTNIK SKLEROTYKA
Autor
Gatunekpoezja
Formaproza
Data dodania2022-01-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń596

Gdy szybujesz ponad swoim czasem, daremnie wiesz, co ci przeszkadza być. Marzysz o dawnych obszarach spokoju, ale jak podarte istnienia – uciekły. Są tam, dokąd zmierzasz: gdzie gasną minuty nie twojego czasu. Bo jesteś, żyjesz i pragniesz tylko tu, wyłącznie ze mną. Jak ten, co żył w prośbach do Boga, by zamknął mu oczy, ponieważ straceńczo sądził, że istnieje bez przyczyny.


Pozostawiam ci w darze śmiertelną gałązkę oliwną, wawrzynowy płacz wtopiony w bursztyn. Na próżno starasz się zrozumieć, dlaczego cień odbity od ciebie jest jaśniejszy, a słońce nie wędruje w orszaku z tęczy. Kalecząc skrzydła przestrzenią zwątpienia, omijasz zatoki żalu.


PS. Wierzę w twój powrót. Jeżeli zdarzy nam się piekło wzajemnego znieczulenia i będziemy poza sobą równie szczęśliwi jak teraz, pamiętaj: „teraz” potrwa bez naszego udziału, gdyż nie można rozłączyć tych, co są nierozłączni. Bo to przecież nie tak, że jestem twoją odpowiedzią. To ty jesteś moim znakiem zapytania. Biegnąc patrzysz w roziskrzony ocean uśmiechów. Istnieją wtedy raje i przysięgi. Jest więc z tobą tak, jak by ci dano utworzyć obraz, którego nie zdążysz zobaczyć i pytasz, jakim się stanie, zanim ożyje w cudzym spojrzeniu. Nim błysk, dany ci na próżno, spodoba się sercom twoich naśladowców.


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wszystkie niewysłane listy (vide tytuł) wysłane /opublikowane/ po czasie - choćby były nie wiedzieć jak piękne i odkrywcze /także literacko/ - to przykład musztardy P O obiedzie i mleka, co się dawno rozlało.

No, chyba, że trafiają do takiego adresata, któremu "wsio ryba", że rzeka C Z A S U zmieniła wszystko
avatar
Są ludzie, którzy całkowicie ignorują rzekę Czasu i nawet jako starzy ludzie sądzą, że są wiecznie młodzi. Jeżeli czują się z tym szczęśliwi, nikogo przy tym nie krzywdząc, jest ok
avatar
Ps. Wierzę w Twój powrót.

(vide list)

Ale

"Nie wchodzi się 2x do tej samej rzeki"

/Heraklit/
© 2010-2016 by Creative Media
×