Przejdź do komentarzyHołd wariatom PRL-u
Tekst 169 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2022-12-17
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń360

Hołd wariatom PRL-u


Za sprzeciw

Za własne zdanie

Mieli pewne

Sprawdzone rozwiązanie


Droga niby dziwna

Psychuszka i psychotropy

Żywe trupy

Chodzące zwłoki


Był człowiek

I nie ma człowieka

Nikt nie rozliczył

Nikt nie pamięta



Obecnie nikt nie wie ile było takich przypadków osadzania opozycjonistów i samych niepokornych dygnitarzy w zakładach psychiatrycznych, ale takie przypadki były i to przypuszczalnie idące w setki. W proceder uwikłany był personel, głównie dyrektorzy placówek. Nikt ich nie rozliczył a powinni odsiadywać długie wyroki.

Gdy mój ojciec zrzekał się członkostwa w partii ( oficer więziennictwa) to na zebraniu wśród całej masy przedziwnych oszczerstw padła i propozycja badań psychiatrycznych. Dziękować Bogu sprawa nie poszła tym torem, choć musiał później pracować jako kanar w PKS-ie .

Los tych ludzi był przerażający i chyba często gorszy od śmierci. Farmakologią niszczono ich świadomość i nawet, gdy odzyskiwali wolność nigdy już nie byli w pełni świadomi.

Za mojej młodości słyszałem o przypadkach uwalniania ludzi z tak zwanych psychuszek lub nawet walki o nich.

Wspomnieć należy posła Jankowskiego, któremu coś dosypano i zrobiono z niego wariata.

Sprawa jest przerażająca bo miała nie tylko spore rozmiary ale i ,,wydeptane ścieżki” które powielano, no i ta postawa lekarzy co stanęli po stronie systemu – niszcząc ludzi. Brrrrr.

Tak było !


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
teraz też nie jest lepiej.
raz tusk jest niemcem, raz rosjaninem.
brakuje, że jest północno-koreoańczykiem.
oskarżają, że ktoś działa przeciwko rp. a nikt nie siedzi.
Mnie rządy obecne właśnie przypominają PRL.

PĘPA propaganda.
avatar
Niestety to prawda .
avatar
Skala inna ale ta niby pandemia pokazała podobny bezduszny stosunek do ludzi.
No i ta propaganda.
© 2010-2016 by Creative Media
×