Przejdź do komentarzyGosposia
Tekst 93 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2012-11-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4593

Gosposia


Dumna gosposia z Wąsosza

Miejscowym wciąż daje kosza,

Bo wstyd, nie wypada,

Potem się spowiadać

W łóżku swojego farosza.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie wiem jak się pisze, wiec oceniam jeno poczucie humoru :)
avatar
Oj, Medicusko, Medicusko! Stare przysłowie mówi, że niejednemu psu na imię Burek. Podobnie jest z miejscowościami o nazwie Wąsosz. Jest ich bardzo dużo, a ja wiem (z atlasu samochodowego) przynajmniej o dziewięciu w następujących województwach: dolnośląskie (1), kujawsko-pomorskie (1), podlaskie (1), śląskie (2), świętokrzyskie (2), wielkopolskie (1), zachodniopomorskie (1). Ponadto jest przywoływany przez Ciebie Wąsosz Górny (łódzkie) i Wąsosz Dolny (śląskie) oraz Wąsosz Parcele (śląskie). No i jest też Wąsosza, Wąsosze, Wąsoszki.
Wiem, że farosz(rz) jest nazwą pochodną od fary, ale to w żaden sposób nie wyjaśnia ostatnich liter. Żadne dostępne mi słowniki, leksykony oraz encyklopedie nie zawierają takiej nazwy. Ja słyszałem, bywając na Górnym Śląsku, ale również w wielu kawałach, że we wszystkich przypadkach, poza mianownikiem, brzmiało to "sz". Ale może to być brzmienie regionalne, więc nie będę się upierał przy mojej wersji.
Poza tym cykl brzmi "Limeryki dolnośląskie", bo taką nazwę miał mój tomik limeryków. Natomiast zdarza się, że na portalu dołączam nowe, a nie zawsze udaje się je zlokalizować na Dolnym Śląsku.
Mimo to bardzo dziękuję za zwrócenie uwagi na te niuanse.
avatar
Limeryk świetny :)
avatar
Spowiada się w łóżku gosposia,
Temu, co ją już posiadł?
Takie ma panna młoda wygody,
Choć pan, niestety, nie-młody :)
© 2010-2016 by Creative Media
×