avatar
Data rejestracji2011-05-30
Ostatnia wizyta2021-08-02
Wystawionych komentarzy7
Postów na forum0
Dodanych tekstów6
Wydane książki
Sprawy przyziemne
Miniatura, 2012
ISBN: 978-83-76064-64-2
Wyobraź sobie, że wszystko co czujesz zamknięte zostaje w małym pudełku. Ma możliwość ulatniania tylko przez nacięcie na wieczku, możliwość mówienia, kiedy trzeba liczyć słowa. Tak rodzą się wiersze. Zasiadam do tej uczty, szczególnej manifestacji. Towarzysząc poecie smakuję kolejne doznania, odczytuję emocje, które wiodą mnie przez jego wiersze. Jestem w tym samym czasie, miejscu, okolicznościach. W pogodę i niepogodę. Doznania malują się na warstwach papieru złożonych w godziny, a nawet dni - niekiedy tyle trwa rozmowa z wierszem. Wracam do nich jak spóźniony słowik, a one pytają gdzie byłaś, tyle ci jeszcze chcemy powiedzieć, możesz zrobić krok dalej, albo zbliżyć. Autor tak znajomo czuje tęsknotę, umie łagodnie przenieść mnie w świat swoich doznań i uczynić bogatszą o dobre emocje. Inspiruje, zachęca do dialogu, tworzy klimat, w którym jest nam wygodnie. Ja w takich sytuacjach chwytam za pióro i odpowiadam wierszem, ale znam osoby, które Jego poezja inspiruje do malowania obrazów. Znam i takich, których zachęciła do powrotów. Powrotów w głąb siebie. Istar.
Grawitacja
Goneta, 2013
ISBN: 978-83-63783-05-1
Tomik wierszy pełnych ludzkich myśli, przebiegających przez mózg ludzki w ułamku sekundy. To uchwycenie najważniejszego, co akurat nasze zmysły zarejestrowały, spowodowało, że autor zastosował brak interpunkcji. Nasze myśli przecież nie mają kropek i przecinków. Biegną ku temu, co rejestrujemy. Biegną wartko, jak wzburzona rzeka. Wiersze wydawałyby się proste, ale nie są. Trzeba się nad nimi pochylić, by wychwycić w nich zmysłowość połączenia ludzkich ciał, uczucia. Potok myśli powoduje skróty myślowe, w których trzeba wychwycić ich kwint esencję. To taki prywatny kosmos człowieka, w którym dana myśl uchwycona jest podczas swoistej lewitacji, by potem spaść z hukiem, odczuwając ziemską grawitację. Dojrzałość słów i umiejętność wyłuskania najważniejszej frazy, oddającej puentę, to ogromna zaleta u poety, a czytający ma ogromną przyjemność obcowania z taką poezją. Zatem, cytując za poetą: „odpływam wraz z resztą myśli, znikają ściany niebo spod głowy…”.
Projekcja
Miniatura, 2013
ISBN: 978-83-76065-73-1
Oswajanie chmur
Mamiko, 2016
ISBN: 978-83-63906-80-1
Jarosław Kapłon swoimi wierszami pokazuje zwykłość, która ma w sobie znamiona niezwykłości. Autor jest jak kreator, przygotowujący codzienną kolekcję, bez spektakularnych fajerwerków pod publikę, pozbawioną przepychu i luksusowych dodatków, ale "uszytą" ze szlachetnej materii, co sprawia, że jest ona stylowa. Iwona Niedopytalska
Teksty w Publixo.com
Zbiór: niepokoje (tomik wierszy)
TytułGatunekData dodaniaOcena
zwyczajnie wciągam powietrze poezja2014-12-07
czarna materia poezja2015-02-24
monotonia fal poezja2016-03-01
pryzmat poezja2016-05-22
Zbiór: Oswajanie chmur (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Lęk wysokości poezja2021-07-29
Zbiór: Stop-klatka (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
nadbagaż poezja2021-07-29
© 2010-2016 by Creative Media
×