Przejdź do komentarzyO puczyście
Tekst 22 z 254 ze zbioru: Najnowsze limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-01-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2999

O puczyście


Pewien repatriant znad rzeki Zbrucz

uznał, ze w Polsce czas zrobić pucz,

gdyż rzecz to oczywista,

bowiem jako czekista

rozkaże: Naprzód! Szydłem kłuć, kłuć!

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jest nowy minister od wojska to i pewnie powstanie nowy regulamin musztry. Będzie w nim rozkaz: Szydło na broń!
avatar
Bardzo dziękuję za komentarz, Puczystów dostrzegam w zupełnie innych środowiskach. Proszę dokładnie przeczytać ostatnie teksty i komentarze.
avatar
Jak zwykle w samo sedno...
avatar
Ciekawe, że w Polsce taką karierę robi słowo pucz. Jakoś odkleiło się od definicji, zgodnie z którą to wojskowy zamach stanu. Niedługo powiedzą o puczu, jak się zbierze parę osób na imieninach odpowiedniego pana X czy Y. Teraz nawet niemożliwe staje się możliwe.
A w limeryku wszystko w porządku, jest i broń. I to jaka! ;)
avatar
Nazwisko interesujące,al czy się udało?
avatar
Biorąc pod uwagę, jaką bezczelną propagandę zbudowano wokół grudniowych wydarzeń, zastanawiam się, czy może rzeczywiście sami nie szykują jakiegoś puczu. Inna rzecz, że zupełnie nie rozumiem, jak tyle osób mogło spokojnie przełknąć słowo pucz w odniesieniu do tego, co się stało. Przecież jakkolwiek już ktoś to ocenia, z puczem to miało tyle wspólnego, co moje wyjście do sklepu z zamachem terrorystycznym. Już o większy gwałt na słowie chyba trudno.
avatar
Serdecznie dziękuję za wszystkie komentarze.
© 2010-2016 by Creative Media
×