Przejdź do komentarzyGdyby Jezus przemawiał?
Tekst 6 z 24 ze zbioru: teologiczne wykopaliska
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-02-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1706

Jakby ludzie zareagowali dzisiaj na wystąpienie Jezusa ? Hierarchia kościelna skwitowałaby to uśmieszkiem, faryzeusze występowaliby przeciw niemu w prasie, uczeni w piśmie żądaliby żeby sobór kościelny ukarał go za herezję, saduceusze traktowaliby go jako niewykształconego prostaka, a świecka władza doprowadziłaby go do milczenia w sposób bardziej skuteczny niż ukrzyżowanie. Sam rozgłos jest zabójczy. Istnieją podstawy do spodziewania się , że Jezus nie powróci. Trudno się dziwić takiemu stanowisku , bo co by Jezus powiedział o duchowej apatii chrześcijaństwa, materialistycznej chciwości, niemoralności i wojnach ?Co by powiedział o przywódcach religijnych , którzy przyłączyli się do polityków i wysławiają ,,boginię pokoju`` ONZ zamiast Królestwa Bożego ?

  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Płacz, serce nasze... Ten Zbawiciel... którego tyle razy psami odegnaliśmy od naszych tak gościnnych progów... poszedł na wieczne zatracenie... Płacz krwawymi łzami, serce nasze...
avatar
Ten trop,czy kierunek rozważań, to także ważny przyczynek do dyskusji o współczesności.
avatar
Capri, nie smędź. Niczego nowego nie odkrywasz, gdyż wcześniej pisał o tym m.in. Friedrich Nietzsche.
avatar
Droga befano di campi, oczywiście że za Krzysztofa Kolumba się nie uważam. Wspomnę tylko że historia się powtarza. Miłego
avatar
Bardzo cenne spostrzeżenie, temat jest istotny -wymaga szczerości i odwagi.
avatar
Króciutka, ale za to bardzo trafna diagnoza. Wskaże kilka błędów typu technicznego. Trzykrotnie brakuje spacji po przecinkach, trzykrotnie zbędne spacje przed znakami zapytania i jednokrotnie brakuje spacji po znaku zapytania. Ponadto brakuje przecinka przed: żeby, ale to nie jest już błąd techniczny.
avatar
Za portalowe spacje się nie odpowiada. Taką obecnie formę przyjął PubliXowy edytor [idealne wyrównanie marginesów z lewej i prawej strony] dlatego każdy - napisany prozą - prezentowany tekst wygląda jak wygląda ;)
avatar
Cieszę się janko że trafiłem z diagnozą, dziękuję befanie za sprostowanie o spacjach.
avatar
Ja pójdę swoim tropem-Jezus to schizofrenik paranoidalny,któremu się wdawało,że zna wszystkich ludzi,i który pojął się nimi rządzić,dlatego,że poznał ich wnętrze-od głowy psuje się ryba,więc jeżeli ktoś chce być rybką,a nie człowiekiem,to jego rybka.
A serce jest narzędziem zbrodni.
avatar
Odnosząc się do tego eseju,dodam,ze farzeuszom powiedziałby WON po niemiecku,uczeni w piśmie wytknęliby mu ewentualne braki,a on by im powiedział,że pisze sam BÓG,i on wie lepiej,a nie np.taki janko,:)sadyceuszom powiedziałby-prości wiedzą,o czym mówią,a wy nic nie wiecie,bez pisma,a świeckim władzom powiedziałby,że nie ma nic do powiedzenia,oprócz tego,aby rządzili po swojemu.
avatar
Capri, proszę nie wierzyć wszechwiedzącej uczestniczce, że to niedouczony Publixo wciska wszelakie błędy.
To prawda, że w prozie portal automatycznie wyrównuje lewy margines, kiedy chcielibyśmy na początku kolejnych akapitów robić wcięcia. Ale portal nie generuje braku spacji lub ich nadmiaru, ani też nie wprowadza błędów interpunkcyjnych oraz ortograficznych, jak to już kiedyś sugerowała owa uczestniczka. To nie portal jest niedouczony, a najprawdopodobniej konkretne osoby, chociaż niektórzy żadną miarą nie chcą przyjąć tego do wiadomości.
avatar
Przepraszam za to, że w ostatnim komentarz zamiast użytkownik pisałem uczestnik.
avatar
A skąd wiadomo, że ci, którzy po różnych zakamarkach świata nauczają, za lat trzysta nie okażą się kolejnymi Jezusami?Bo wielu z nich staje w podobnej opozycji do władzy i kościoła. Na Syberii mieszka Wissarion, w Indiach był Osho Rainesh - ten ostatni był nawet tak brutalnie szczery, że mówił: "każdy kościół oszukuje, mój też".
avatar
To prawda,ale każdy po coś przychodzi,reszta to kwestia samej wiary,a teraz takie czasy,że wszystko wygląda inaczej.Nie tak,jakby sobie świętoszkowaci tego życzyli,dla ich własnych zachcianek.Jest tak,jak ten ktoś na górze wymyśli.
avatar
ODPOWIEDŹ JEST JEDNA-WSZYSCY KTÓRZY KŁAMIĄ NIE PRZYJMĄ GO.a on nie przyjmie ich do SWOJEGO KROLESTWA.pozdrawiam.
© 2010-2016 by Creative Media
×