Przejdź do komentarzyCykorek i Alinka z cyklu Opowieści Kuchenne
Tekst 2 z 4 ze zbioru: czosnek
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-02-22
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1323

Guzik i spinka grają w prince polo kulki urwane tańczą. Co znowu-zapytał Eryk, kiedy mu podawała Alinka ze szczepu Gnot dwie chrupkie rosiczki i jeden pisk ze szklanki umundurowanej w cykorka. Dlaczego nasze sygnały mają to w sobie. Co konkretnie? Co?

Nie jąkaj się i mów. Nie wiem muszę się zastanowić. Zastanawiaj się szybciej, bo poezja nie może czekać i twoje prozowanie zbija czytelnika z tropu. W tą grę na pewno będzie ci trudno kogoś wciągnąć. Zawracaj na tor i opowiadaj. Co było dalej?


Nie przeszkadzaj to Ci opowiem.

Skończyłem na cykorkach tak?

Eh, Tak do jasnej ciasnej. Mów rzesz.


Cykorek tak go nazwała Alinka i miał się całkiem nie źle do czasu, kiedy Pecik i Samolocik ze sobą się nie spotkali. Przyjechali na słomkowym koniu przywiązanym do dorożki. Smużyło na chodniku piasek ze żwirem się mieszał. Kładąc dziecko do wózeczka Alinka wspomniała-Tylko Cykorek nie dawaj dziecku jeszcze biegać, ono jest za małe na takie wygłupy. Sami sobie latajcie ono musi się wyspać. Ma przed sobą całe życie. Pracować będzie na emerytury nasze. Więc dbajcie o nie, by nie tak jak wy na wikcie i opierunku najbliższych przed Internetem walicie brochy. Zbyt wiele mleka wylałam, aby taki ojciec ze swoją brać młodszą psuli mi bachora.


Nazajutrz emocje opadły i zenit, który stał w koncie pstryknął niewzruszony.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ortografia: "nieźle" pisze się razem, w "kącie" bo chyba nie na "koncie" [?] przez "ą".
Proza typu krótka forma; żaden tam wiersz!

;-)))
avatar
To nie jest wiersz,ale surrealistyczny obraz niektórych ludków.
avatar
Mocno dziwne i pełne pięknych zagadek... Cykorki - to chyba takie maluśkie tchórzyki? albo inne słodkie, maleńkie jeszcze, jakieś pychotne cykorie?? I ten słomkowy koń tylko przywiązany do dorożki, z czego wynika... że biegł sobie z tyłu za nią?? Ale fajnie :)
© 2010-2016 by Creative Media
×