Przejdź do komentarzyNajwięksi nie pękają przed bogami
Tekst 7 z 13 ze zbioru: Głos Legionów
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-07-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń5798

Ernest Hemingway

„Każdy myślący człowiek jest ateistą”



Mark Twain

`Religia została wynaleziona kiedy pierwszy oszust napotkał pierwszego głupka`.




Lew Tołstoj

`Kapłani zakryli przed ludźmi słońce a dali im świeczkę`.

`Ludzie, którzy uznali się za kościół, nabierają przekonania, że są nieomylni i dlatego nie mogą się już potem wyrzec żadnego, choćby raz powiedzianego głupstwa`.

`Kościoły, dążąc wyłącznie do zysku, są podporą państwa w wyzysku, ucisku i terrorze ludu`.



Umberto Eco

`Ludzi cechuje przede wszystkim to, że gotowi są we wszystko uwierzyć. No bo czyż Kościół przetrwałby prawie dwa tysiące lat, gdyby nie powszechna łatwowierność?`



Julian Tuwim

`Duchowny: człowiek, który dba o nasze życie poza grobem i w ten sposób zarabia na własne życie doczesne`.



Stanisław Lem

`Nauka nad religią ma tę przewagę, że się myli, ale potrafi jednak swoje błędy skorygować, mimo że fizycy wodzą się za łby. Wyznań jest wiele, ale każde chce udowodnić, że jest jedno`.

`Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło. W moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył!`



Edgar Allan Poe

`Wszystkie religie, moi przyjaciele, po prostu wyewoluowały z oszustwa, strachu, chciwości, wyobrażeń i poezji`.



Witold Gombrowicz

`Bóg? Jaki Bóg? Ojciec? Jaki ojciec? Ja sam ich sobie ustanowiłem. Oni z łaski mojej, z mojej woli! Po cóż klękać przed nimi? Dlaczego nie klęknąć przed sobą, sobą, sobą, jedynym źródłem prawa mojego?`



Tadeusz Boy Żeleński

`Kler, który, uporawszy się z `heretykami` położył w dawnej Polsce rękę na wszystkim, przyczynił się do pogrążenia narodu w owej straszliwej ciemnocie, w jakiej tkwiliśmy przez cały wiek siedemnasty i trzy czwarte osiemnastego, wówczas gdy inne narody spełniały największą pracę myśli`.



Seneka Młodszy

`Dla ludu religia jest prawdą, dla mędrców fałszem, a dla władców jest po prostu użyteczna`.



Monteskiusz

`Jakże niszczycielski był fanatyzm chrystianizmu i islamu. Tylko piórem umoczonym we krwi lub łzach można by opisać jego przerażające skutki`.


Isaac Asimov – amerykański pisarz i biochemik rosyjskiego pochodzenia, znany m.in. z opisania praw robotów.

O Biblii: `Właściwie odczytana, jest największą pożywką dla ateizmu, jaka kiedykolwiek powstała.`



Wolter

`Prawdziwe dzieje Jezusa to prawdopodobnie dzieje sprawiedliwego człowieka, który potępił grzechy faryzeuszów i którego faryzeusze skazali na śmierć. Potem zrobiono zeń proroka, a po trzech stuleciach – boga: oto jak działa ludzki rozum`.







Józef Piłsudski

`Religia jest dla ludzi bez rozumu`.



Józef Beck

`Do najbardziej odpowiedzialnych za tragedię mojego kraju należy Watykan. Zbyt późno uświadomiłem sobie, że prowadziliśmy politykę zagraniczną służącą egoistycznym interesom Kościoła katolickiego`.



Tadeusz Kościuszko (1746–1817) bohater USA.

`Księża będą zawsze wykorzystywać ciemnotę i przesądy ludu. Będą posługiwać się religią jak maską, pod którą kryje się obłuda i zbrodniczość ich poczynań`.






Neil deGrasse Tyson, astrofizyk amerykański, prowadzi programy popularnonaukowe w telewizji

`Nie interesuje mnie co robisz w kościele ale stanę z tobą twarzą w twarz jeśli zapukasz do klasy gdzie uczę I powiesz mi, że powinniśmy uczyć tego co uczą w niedzielnej szkółce. Wtedy będzie wojna pomiędzy nami`.



Albert Einstein

`Słowo “Bóg” jest dla mnie niczym więcej niż wyrazem i wytworem ludzkiej słabości a Biblia zbiorem dostojnych, ale jednak prymitywnych, legend, które są ponadto dość dziecinne. Żadna interpretacja, niezależnie od tego jak subtelna, nie może (dla mnie) tego zmienić`.




Stephen Hawking astrofizyk, kosmolog, profesor matematyki.

`Nie, nie wierzę w osobowego Boga… [Tak jak Kepler i Newton] wciąż wierzymy, że wszechświat powinien być logiczny i piękny, ale po prostu zrezygnowaliśmy ze słowa “Bóg”.

`Bóg nie stworzył wszechświata`.

`Teologia jest niepotrzebna`.


Steven Weinberg (ur. 1933) – amerykański fizyk, noblista.

`Religia jest obrazą ludzkiej godności`.

`Religia jest kompletnym nonsensem i okropną szkodą dla ludzkiej cywilizacji`.

`Z religią czy bez, dobrzy ludzie będą postępować dobrze, a źli – źle, ale złe postępowanie dobrych ludzi, to zasługa religii`.



Lawrence M. Krauss – profesor fizyki teoretycznej, kosmolog, popularyzator nauki.

`Niesamowitym jest, że każdy atom naszego ciała pochodzi z gwiazdy, która eksplodowała. Atomy w naszej lewej ręce prawdopodobnie pochodzą z innej gwiazdy niż te w prawej. To najbardziej poetycka rzecz w fizyce: wszyscy jesteśmy gwiezdnym pyłem. Nie było by nas, jeśli gwiazdy by nie eksplodowały, ponieważ pierwiastki – węgiel, azot, tlen, żelazo, wszystko, co jest istotne dla ewolucji – nie zostało stworzone u zarania czasu. Powstały one w nuklearnych paleniskach gwiazd, które były na tyle uprzejme by eksplodować, żeby te pierwiastki mogły się znaleźć w naszych ciałach. Dlatego zapomnij o Jezusie. Gwiazda umarła byś mógł być tu dzisiaj.`



Richard Dawkins

`Religijni fanatycy chcieliby ludziom wyłączyć mózgi, nakazać ignorowanie dowodów i ślepe podążanie za świętą księgą opartą o prywatne `objawienie`.


Bertrand Russell, brytyjski filozof i matematyk, noblista

`Gdyby bóg istniał, myślę że mało prawdopodobne jest, żeby miał w sobie tyle niepotrzebnej próżności by czuć się urażonym przez tych, którzy wątpią w jego istnienie`.





Christopher Hitchens amerykańsko-brytyjski pisarz, dziennikarz i krytyk literacki

`Religia pochodzi z dzieciństwa naszego gatunku i jest niemowlęcą próbą odpowiedzi na naszą nieuniknioną potrzebę wiedzy`.



Paul d’Holbach

`Wszystkie dzieci rodzą się ateistami i nie mają pojęcia o Bogu`.


Lukrecjusz

`Nauka uwolniła człowieka z leku przed bogami`.



Arthur Schopenhauer

`Straszną jest rzeczą, że gdziekolwiek człowiek się urodzi, pewne twierdzenia zostają mu wpojone w dzieciństwie wraz zapewnieniem, że nigdy nie będzie mógł wątpić na ich temat, pod karą utraty wiecznego zbawienia`.

`Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia jego złe strony, a ksiądz jego głupotę – im głębsza tym lepsza`.



Arthur C. Clarke

`Największą tragedią w dziejach ludzkości, może być przejęcie moralności przez religię`.





Woody Allen

`Nie dość, że Bóg nie istnieje, to jeszcze spróbujcie znaleźć hydraulika w weekend`.


John Malkovich

`Już jako małe dziecko poczułem się zmęczony religią. Wierzę w ludzkość, wierzę w ludzi, ale nie wierzę w coś, czego istnienie przez tysiąclecia nie zostało potwierdzone absolutnie żadnym dowodem`.





Abraham Lincoln

`Latarnie morskie są znacznie pożyteczniejsze od kościołów`.



Thomas Jefferson

`W każdym kraju i czasie kapłan będzie wrogiem Wolności`.

`Śmiało kwestionuj nawet istnienie Boga, ponieważ jeśli jakiś istnieje musi bardziej pochwalać hołd rozumu niż zaślepiającego strachu`.

`Od czasu wprowadzenia chrześcijaństwa, miliony niewinnych mężczyzn, kobiet i dzieci zostały spalone, torturowane, ukarane, uwięzione – ale nie posunęliśmy się nawet o cal w kierunku jedności. Jaki był skutek zmuszania [ludzi do przyjęcia chrześcijaństwa]? To, że jedna połowa świata została głupcami, a druga hipokrytami? To, że na całym świecie szerzy się łajdactwo i niewiedza`?

`Nadejdzie dzień kiedy mistyczne spłodzenie Jezusa przez Boga – Ojca w łonie dziewicy będzie zaliczone do takiej samej bajki jak spłodzenie Minerwy w głowie Jupitera`.



Ferdynand Magellan

`Kościół mówi że Ziemia jest płaska, widziałem jej cień na Księżycu i mam więcej wiary w cienie niż w Kościół`.



Lew Starowicz

`Gdyby wierzyć „seksuologom katolickim” takim jak Kinga Wiśniewska-Roszkowska, mielibyśmy w swym otoczeniu 95 procent patologicznych mężczyzn, bo tylu onanizuje się od dziesięcioleci`.





Cytując klasyka:`byś nie obrażał religii, z której zapewne wyrosłeś, a na którą wypiąłeś się zadem, tylko dlatego, że ktoś Ci w głowie zabełtał w chwili mentalnych uwstecznień` - uczciwie podałem nazwiska, tych którzy zabełtali mi w głowie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (34)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dzięki za te cytaty.
avatar
Nic dodać, nic ująć.
avatar
Zapewniam Cię, Hardy, że mogę dodać wielokrotnie więcej. To jedynie cząstka wybranych cytatów. Proszę zwrócić uwagę, że pominąłem Friedricha Nietzschego, który jeździł po bogach jak po łysej kobyle. Zdawkowo potraktowałem Dawkinsa, Hawkinga, Eco, Schopenhauera i innych. Jeśli jednak owce i barany pragną, abym odebrał im wiarę, nadzieję i upodlił ich ostatecznie, zrobię to z najwyższą rozkoszą. To dopiero początek, a sprowokował mnie Gorzki zarzucając mi rozmijanie się z prawdą i sugerując, że Einstein był osobą wierzącą guślarzom.
avatar
Atrybutami Boga/Bogów są wyłącznie atrybuty Człowieka: On/Oni stwarzają "Niebo" i "Ziemię" (jak my - swoje miasta, wydarte oceanom i lasom, jak kosmonauci tlen i wodę na Marsie), On/Oni patrzą na nas z miłością/gniewem Ojca, On/Oni karzą za grzechy (typowo ludzkie), On/Oni nas nagradzają wiecznym zbawieniem (zawsze po naszej śmierci), sądzą żywych i umarłych (tylko nas - ludzi) - Bóg/Bogowie są produktem naszego genialnego umysłu... który ORGANICZNIE NIGDY NIE WYKRACZA POZA ANTROPOS.
avatar
Miło Cię znowu widzieć, Legionie. Cytatów by się znalazło dużo więcej, ale miło, że zamieściłeś tu Piłsudskiego, bo ja nie wiem, w jaki sposób nasze prawactwo jest w stanie pogodzić tego rodzaju wypowiedzi i wiele z jego poglądów na inne tematy z jednoczesnym wielbieniem go. Pokazuje to swoją drogą, jak niewiele w porównaniu z mitem znaczy rzeczywistość - tym bardziej, że dotyczy to osoby żyjącej stosunkowo niedawno i której życie jest dobrze udokumentowane.
Co zaś do bogów, problem jeszcze w tym, że ludzie (a przynajmniej ich spora część) odczuwają popęd do czczenia (w szerokim rozumieniu) czegoś i niestety nawet ateizm nie do końca przed tym chroni. Świeckich kultów jest całkiem sporo (obiektem może być państwo, naród, ideologia, moda, dobra materialne etc.). Jeszcze inna sprawa to to, że wraz z odrzuceniem religii wiele osób nie wyciąga z tego konsekwencji i pozostaje niezmieniona pod względem wartościowania itd. No ale to wszystko to temat na jakiś dłuższy tekst.

Fajnie, że znów jesteś. Pozdrawiam. ;)
avatar
Najciekawsze są myśli apologetów, a nie krytyków.Pastor Kizianina Kibila reklamuje się sloganem: "Jeśli twój Bóg umarł, spróbuj mojego".
Wspominałem w jednym z tekstów, że najbardziej prawdopodobnym powodem zakazania "Przewodnika po narkotykach" Palusińskiego było umieszczenie w tej książce cytatów z prac kilku antropologów, w których twierdzą oni jakoby bóg został przez ludzi wymyślony po zażyciu halucynogennych grzybów.
Dostrzegam takie punkty widzenia, jednak wiem - nie wierzę, ale wiem - że bóg istnieje.
avatar
Dziękuję wszystkim za odwiedziny. Także za pamięć. Co do Twoich rozważań nad doktryną, ADK, przedstawię po północy zarys nowej doktryny.
avatar
Na razie jest 34:5 nazwisk, Arsenie. Nie podnosząc liczby samych cytatów. Zatem posługując się pisowską argumentacją, która mówi, że większość parlamentarna daje władzę zupełną, znajdujesz się z tymi kilkoma lichymi cytatami w przysłowiowej czarnej dupie.
avatar
Legionie, to świetny wybór myśli. A Twoja myśl zawarta w ostatnim zdaniu powyżej też piękna.
avatar
Poza tym, na Twoim miejscu nie cytowałbym Platona. Kolejno: chodziło Ci chyba o Nikołaja Bierdiajewa? To prawosławny filozof, zwolennik nadziei powszechnego zbawienia; Nizer to żongler słowami i emocjami, po prostu świetny papuga. Mógłby wybronić nawet Macierewicza i Kaczyńskiego, nie mówiąc o Słowiku czy innym Dziadzie; Giuliotti, to zdaje się nędzny pisarz mętnego nurtu. Rodzynek na koniec: B Franklin, to zdaje się wybitny mason, a może nie?
avatar
Wiele z przytoczonych nazwisk okazała się lewackimi świniami jak choćby Tuwim lub Hemingway a nawet Wolter.
Za Arsene - negacja Boga prowadzi do negacji człowieka .
Każda ale to każda nowa idea negująca Boga kończyła się katastrofą - wystarczy cofnąć się nieco w czasie .
Dziwię się autorowi i wielu komentującym że nie stać ich na tak proste spostrzeżenie - wszystko co było bez Boga kończy się mordownią - zadaję pytanie - TAK BYŁO ?
Kiedyś uważałem się za ateistę potem straciłem pewność siebie czyli pychę - teraz kłaniam się Chrześcijańskiemu porządkowi .
I wy czerpiecie z tego ładu więc głowę schylcie nad najlepszą ideą w historii ludzkości.
I strzeżcie by nikt tych wartości wam nie odebrał .
avatar
Rozarze, to dobrze, że dostrzegasz ideę, ale nie widzisz, że na niej ślizgają się mafia, zbrodniarze, populiści i nacjonaliści. Czyż reszta ma dać się ukrzyżować w imię tej idei? Diabeł podpowiada, że nie, a Ty jak sądzisz? Powinien gorszy sort dać się ukrzyżować, co? Dla chrześcijańskiej idei powinien, nieprawdaż? Tam jego miejsce. Na chrześcijańskim krzyżu!
avatar
Rozarze, a niby z bogiem nie kończy się mordownią? Mam wszystkie zbrodnie judaizmu, chrześcijaństwa i islamu wyliczyć (żeby ograniczyć się już do tych najbliższych nam w tej chwili "religii")? Przecież to nawet nie są religie tylko zwykłe zbrodnicze ideologie podpierające się "bogiem". Zresztą ten "bóg" taki sam jak i wyznawcy - psychopatyczny sadysta, narcyz i w ogóle osobnik pozbawiony nawet śladu jakiejkolwiek świadomości. To już samo czczenie czegoś takiego jest niemoralne. Ale z chrześcijaninem o moralności to jak ze ślepym o kolorach...
avatar
Legionie, postaram się zaczekać do północy, bo nie wiadomo, czy rano tekst jeszcze będzie. W razie czego zapisz gdzieś, żebyś mógł przesłać.
avatar
Skoro lewackimi świniami nazywasz, Rozarze, Hemingway`a, Tuwima, czy Woltera, to pomyślałem sobie, że przecież lewactwo to nie jedyne zmartwienie świata, a w szczególności polskiego suwerena. A jeśli nawet, to chyba z lewactwa wypływają wszelkie odstępstwa od normy i niepoprawność polityczna, obyczajowa oraz światopoglądowa? A skoro tak, to ja mógłbym przytoczyć mnóstwo przykładów tej zgagi. Może najprzód czepnę się głowy, bo podobnież od niej psuje się ryba. Zatem, mógłbym wyliczyć tu połowę mieszkańców Wawelskich katakumb, którzy w pełnym świetle okazaliby się godniejszymi od Kartofla jedynie z racji urodzenia. Przy czym używałbym określeń takich, jak pederastia, rozwiązłość seksualna, intelektualna ociężałość, pycha, obżarstwo, lenistwo, zazdrość i pozostałe grzechy też. Dodałbym okultyzm, przynależność do sekt i zwykłą głupotę.
Następnie uwziąłbym się na autorów lektur szkolnych. Uwziąłbym się do tego stopnia, że dzieci czytałyby z lubością tych awanturników, narkomanów, pijaków i erotomanów. Co Ty na to, Rozarze? Niech prawda wyjdzie na jaw.
avatar
Ja legion przyznaję ci rację,nie tyle wszystkim tu wymienionym,co Tobie.
Wisz dlaczego-ponieważ ich brak wiary to pewność,że robią cos wielkiego,a Twój brak wiary to pewnośc,ze ich cytujesz.
A ponadto lewactwo-newer -żadna ideologia nie zbliza do wiary i do braku wiary-wiara że Boga nie ma wywodzi się nie tylko z lewactwa-nigdzie nie ma prawicy czy lewicy,tylko są inni,uporządkowani hierarchicznie.A ty jak nie w prawo to w lewo-jest jeszcze prosto-do nieba albo w tył.
avatar
Najwięksi obrońcy Boga mogą przegrać walkę z nim samym.
avatar
Rozwinę myśl-jak Hemingwey-nie bronię kogoś,kogo nie znam,z powodów wmawiania mi przez tysiace lat,że istnieje-mogę go bronić,jeśli mi udowodni,ze istenieje-i to naukowo.To jest tak jak na sądzie-po co stworzył 6,jeśli jej nienawidzi?Może Bog to wcale niezbyt dobry kolega diabła?
avatar
Aurora napisała: "Kunsztem niezwykłej wartości jest akceptacja duchowości, innej religii jak i ateizmu. Myślę iż trudno zrozumieć ludziom wierzącym, ateistę i odwrotnie".

Oczywiście rozumiem wierzących i ów kunszt akceptacji posiadam. Dlatego nie napisałem, co piekło sądzi o bogach i szamanach, lecz jedynie zacytowałem z kilkudziesięciu nazwisk, które wszędzie się walają.

Rozumiem, że jest to bardzo trudne do przełknięcia dla osób wierzących. Cóż, muszą sobie z tym radzić, tak jak ich potomstwo musi radzić sobie z wiarą przodków. Doktryną często przesiąknięte są domy rodzinne, w których nie ma zrozumienia dla wolnego wyboru jednostki. Zatem kolejnym krokiem będzie uderzenie w ten fundament monoteizmu. Nie ostanie się żadna stara doktryna.
avatar
By ukrócić paplaninę np o morderczym chrześcijaństwie itp. lub inne marne dywagacje których ciężko czytać zadaję pytanie tym którym tak kościół doskwiera.
Gdzie to chciało by szanowne państwo zamieszkać , w jakiej cywilizacji o jakich korzeniach ?
Wskażcie mi co lepszego !
A jak nie wskażecie to pokłońcie się .
avatar
Bog nie pisze się malą literą-ale i byli niegdyś bogowie-dopóki nie okazało się,że BOG jest jeden.Drugi może być człowiek=ma się za boga.
avatar
Arsene
"6 godz. temu (07:15)
Kto bluźni, nie myśli, kto myśli, nie bluźni. (Bettazzi)"

Ja, czy myślę, czy nie myślę, to bluźnię jak szewc. Jako na prostego chama ze wsi przystało. Nie bluźnię chyba tylko, kiedy szkolę krawaciarzy z wywierania wpływu, technik manipulacji i wizerunku. A nawet ich uczulam na bluzgi, bo wiadomo – jak kto ich nagra to będzie skandal! Będą puszczać nagrania w mendiach i kto wie... może ich wykotłują z roboty. Dlatego uczulam tych moich przyszłych manipulatorów na brzydkie słownictwo, bo manipulacja jest piękna – nie polega na bluzgach, lecz na słodkiej inżynierii słownej.
avatar
Ale skoro, Arsenie, posłużyłeś się cytatem z jego ekscelencji, to postanowiłem być wspaniałomyślny i wesprzeć Ciebie w Twojej walce z potworami w ludzkich powłokach, z których ust płynęły, bądź płyną te wszelkie plugawe myśli, które ja, ośmieliłem się zacytować. Sięgnę wyżej niż Ty i zacytuję kilku namiestników Jezusa Chrystusa na Ziemi, czyli papieży – ojców wiary chrześcijańskiej:

Papież Grzegorz I:
„Nieuctwo jest matką prawdziwej pobożności”.

Papież Grzegorz XV:
„Wolność wyznania, informacji, zgromadzeń i nauczania, to brudny ściek pełen heretyckich wymiocin”.

Papież Pius X:
„Co do tłuma, nie ma on innych obowiązków, jak dać się prowadzić i jak trzoda posłuszna iść za swymi pasterzami”.

Papież Paweł III:
„W sprawach wiary nie wolno czekać ani chwili, ale przy najmniejszym podejrzeniu karać należy natychmiast z najwyższą surowością”.


Jego eminencja Bossuet:
„Heretykiem jest ten, kto ma własne zdanie i kieruje się własną myślą i własnym uczuciem”.

Czyż to nie przepiękne cytaty? Czyż one nie świadczą o Kościele i sługach jego aż nazbyt wymownie. Czy jeszcze ktoś ma wątpliwości skąd czerpali swą mądrość Hitler, czy Stalin – absolwent seminarium? Jakichże cytatów jeszcze pragniesz, drogi Arsenie? Powiedz tylko słowo, a będzie jeszcze ciekawiej i śmieszniej.
avatar
"Gdzie to chciało by szanowne państwo zamieszkać , w jakiej cywilizacji o jakich korzeniach ? "

Tu wyboru zbyt wielkiego nie ma, bo większość cywilizacji, w tym europejska, ma korzenie politeistyczne. Chrześcijańskich, judaistycznych czy muzułmańskich nie ma za to żadna.

"Wskażcie mi co lepszego !"
Kiepski to argument typu "bo gdzieś jest jeszcze gorzej". Ale jak już pisałem, nietrafiony, gdyż cywilizacja zachodnia ma pogańskie korzenie (i nie tylko - to pogaństwo później w takiej czy innej formie znów wychodziło), a jej rozwój przebiegał najczęściej przeciw Kościołowi. Zresztą nawet sam Kościół byłby niemożliwy bez pogaństwa.

"A jak nie wskażecie to pokłońcie się ."
To wszystko, co znacie. Wasza parszywa mentalność nie pozwoliłaby na nic innego niż zrobienie z ludzi niewolników. Szkoda, że nie widzicie, że sami jesteście niewolnikami.
avatar
Arsene:
5 godz. temu (06:39)
"Legionie ,
jesteś naiwny jak dziecko we mgle"
"I zachowuj się jak dorosły normalny facet.
A nie jak dziecko,które nie wie dlaczego mamusia się gniewa za to ,że wylał zupę na dywan".


Arsenie, to powiedz: jestem naiwny dlatego, że obnażam najlepszych w świecie specjalistów od manipulacji, którzy od wieków sprzedając powietrze zbudowali najpotężniejszą w świecie organizację MLM, czy generalnie jestem naiwny?
A może potrzebujesz się upewnić? W takim razie zapraszam Ciebie na szkolenie z wywierania wpływu z elementami NLP, czyli programowania neurolingwistycznego odbiorcy. Obiecuję, że nie zedrę z Ciebie - po znajomości. Potem będziesz mógł opowiadać wszystkim jaki ze mnie naiwniak!

Druga sprawa, to jeśli czytałbyś mnie z uwagą, zrozumiałbyś co robię: z czystą premedytacją stawiam podwaliny pod budowę nowego Kościoła. Korzystam przy tym z doktryn największych monoteizmów w historii ludzkości, albowiem wszystko z czegoś wyrasta i nic nie powstaje z próżni. Z tego punktu widzenia jestem dla ślepych owiec czymś gorszym, niż dawniej Marcin Luter, Jan Kalwin, Jan Hus, Giloramo Savonarola, czy Giovanni Pico della Mirandola. Dawniej nie byłoby problemu: spalono by mnie stosie, co zresztą wiele razy uczyniono. Dziś to ja wzniecam stosy, na których spłoną wszystkie stare doktryny.
avatar
Pełnymi garściami czerpię z pism, aby zawarte w nich treści obrócić przeciw świętym księgom. Wyjmuję słowa z ust szamanów i teologów, aby je obrócić przeciwko nim samym i podważyć fundamenty na których budują kłamstwo. Wszystkie doktryny, które były i są, podepczę i zniszczę, po to, aby w ich miejscu wyrosła nowa doktryna, która da wam siłę przetrwania i wolność. Świat bez bogów. Świat bez uzurpatorów. Niosę wam nadzieję. Niosę wam światło.

I wasze dzieci już nie będą jak wy, a wasze wnuki nie będą jak wasze dzieci. One wyszydzą wasze pseudowartości. One wyszydzą wasze sny o apokalipsie.

A wszystko to, jak widzisz, robię jawnie i bez lęku występuję przeciwko wszystkim zarazom tego świata. A jeśli mnie stracą, wówczas Kościół Sa`ela wyrośnie na moim męczeństwie tak, jak grzyb atomowy wyrasta w oka mgnieniu. I nic już nie powstrzyma dzieci Sa`ela.

Zaufaj rozumowi, a nie emocjom, wówczas zrozumiesz moje dzieło. Wszystkie moje zręby w jedno się zejdą i wówczas Jad Boga rozleje się, wydając „Runy Sa`ela”.
avatar
Najsprawiedliwiej byłoby, przytoczyć wszystkie cytaty świata, za obydwoma opcjami. Bez tego, każda wypowiedź jest tendencyjna,a nie bezstronna. Moim zdaniem, zarówno hipoteza o istnieniu Boga, jak i o jego nieistnieniu, są naukowo, równie prawdopodobne. Ale ze względów czysto ludzkich i praktycznych, bezpieczniej jest przyjąć hipotezę o Jego istnieniu. Wybieram więc, jako przezorny egoista, większe bezpieczeństwo. Pozdrawiam wszystkich uczestników tej interesującej ankiety portalowej.
avatar
Cwane! Tak argumentują liberalni teolodzy, między innymi Leon Knabit. Ale czyż do tego potrzebne są ubezpieczalnie? Przecież Bóg jest w sercu, nie w umyśle! Umysł przeczy Jego istnieniu, to sercem Go pożądasz. Zatem zbaw się sam. Żaden szaman, żaden guślarz, klecha, ani mułła nie są do zbawienia koniecznie potrzebni. Oni są jak te pijawki, które wysysają z Ciebie witalność. Oni niosą Ci obietnicę apokalipsy, której tak bardzo się boisz. Oni odbierają Ci godność, kiedy przed nimi klęczysz! Oni zakładają Ci chomąto, by orać w Ciebie wolny od grzechu pierworodnego świat.
avatar
Jakże to mogę uczynić, Arsenie, skoro to właśnie z zamętu wyrasta nowa doktryna? Spójrz w historię świata, a ta rozwieje Twoje wątpliwości. Świat wyłonił się z chaosu i z chaosu powstaje doktryna. Kiedy rzucasz ziarno wyschnięty grunt, marne są jego szanse. Dlatego rolnik wprzód glebę uprawia, nim zasieje. Tako i ja czynię. Najpierw orka, potem siew.
avatar
Zapewniam Cię, Arsenie, że koduje. Mózg wszystko koduje, a potem przetwarza. Nawet kiedy śpisz, Twój mózg przetwarza dane jakie zebrałeś. To dlatego czasem w chwilach zdawałoby się umysłowej tępoty wydajesz z siebie okrzyk "Eureka!". To dlatego nachodzą Cię wątpliwości.

Zapewniam Cię, Arsenie, że jedynym sposobem na zachowanie stałości przekonań i poglądów jest jednoczesne zatkanie uszu i oczu! Odcięcie się od zmieniającej się rzeczywistości. A wiadomo, że kropla drąży kamień, więc jestem jako ta kropla, która Ciebie wydrąży jak wydmuszkę, jeśli dalej będziesz pochłaniał moje konstrukcje.

Któregoś dnia wstaniesz z betów, przeżegnasz się lewą ręką i zamamroczesz sam do siebie:

"Niech to szlag! Przejrzałem na oczy!"
avatar
Ast_Voldur(Sentencje własne)
"Bóg istnieje? Nie do wiary!"

"Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga powiedz mu, że jest jeden"

"Lew przestrzegający piątego przykazania zdycha z głodu jako pierwszy"

"Żebraj pod kościołem a plwać na ciebie będą.Połóż na tacy coś otrzymał a z ubóstwa twego uczynią boskie powołanie"
avatar
Matką prawdziwej pobożności jest nieuctwo.

/papież Grzegorz I zwany Wielkim (540 - 604 r.), ojciec święty katolików i prawosławnych, patron uczniów i studentów/
avatar
Czyż ze ślepym rozmawia się o kolorach?
avatar
Nie wiara, lecz nauka leży u podstaw każdego postępu, który ułatwia życie ludzkie i zmniejsza cierpienie.

Maria Curie-Skłodowska sto lat przeszło temu (1867-1934), laureatka dwóch nagród nobla z fizyki i z chemii
© 2010-2016 by Creative Media
×