Przejdź do komentarzyCzy Bóg akceptuje wszystkie formy oddawania Mu czci?
Tekst 20 z 24 ze zbioru: teologiczne wykopaliska
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2018-03-08
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1210

Często słyszy się twierdzenie ,,Każda religia jest dobra, są to tylko inne drogi wiodące do Boga

Jeżeli to jest prawdą, to dlaczego Pan Jezus ostrzegał przed „fałszywymi prorokami, którzy przychodzą (...) w okryciu owczym, ale wewnątrz są drapieżnymi wilkami” (Mateusza 7:15). Dlaczego przy pewnej okazji powiedział „Na próżno mnie czczą, gdyż jako nauk uczą nakazów ludzkich” (Mateusza 15:9) Jezus Chrystus nie twierdził że ,,każda religia jest dobra ``., powyższe wypowiedzi wskazują że judaizm nie był religią mającą Boże uznanie.

Innym popularnym twierdzeniem jest „Nieważne, w co się wierzy, jeśli tylko wierzy się szczerze”.Czy Pan Jezus Chrystus podzielał ten wygodny pogląd ?


ludzie są  niezwykle przywiązani do swych wierzeń i tradycji. Ważniejsze jest czy wierzenia są zgodne z Słowem Bożym, Biblią. Gdy przyjrzymy się bliżej tradycjom religijnym, czy są to nakazy Boga czy ludzi ?Jezus ostrzegł przed podążaniem za tradycjami wymyślonymi przez człowieka , współczesnym mu przywódcom religijnym oświadczył: „Przez waszą tradycję unieważniliście słowo Boga”. Następnie przytoczył wypowiedź samego Boga: „Lud ten okazuje mi szacunek swoimi wargami, ale ich serce jest ode mnie bardzo oddalone. Lecz na próżno mnie czczą, gdyż jako nauk uczą nakazów ludzkich” (Mateusza 15:1-9)


Liczą się nie tylko wierzenia, lecz także postępowanie. O niektórych osobach uważających się za bogobojne Biblia mówi: „Publicznie oznajmiają, iż znają Boga, lecz swymi uczynkami się go zapierają” (Tytusa 1:16). Co więcej, na temat ludzi żyjących w naszych czasach czytamy: „Rozkosze ukochają więcej niż Boga. Zachowując pozory pobożności wyprą się tego, co stanowi jej siłę. Od tych ludzi trzymaj się z dala” (2 Tymoteusza 3:4, 5,) Szczerość jest niezbędna, ale nie wystarczy. Dlaczego? Ponieważ ktoś mimo szczerości może tkwić w błędzie. Dlatego tak ważne jest dokładne poznanie Boga (Rzymian 10:2, 3). Dzięki zdobyciu wiedzy o Nim i zharmonizowaniu swego życia z Biblią tylko wtedy można  sobie zjednać Jego uznanie (Mateusza 7:21). A zatem właściwa religia obejmuje właściwe pobudki, właściwe wierzenia i właściwe postępowanie. To ostatnie zaś oznacza wykonywanie woli Bożej dzień po dniu! (1 Jana 2:17).


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Poznawanie Boga

(patrz nagłówek i tekst)

jest wszystkim ludziom dane jedynie jako poznawanie ustnych lub pisanych tekstów o Nim.

W tym sensie jest to wyłącznie droga przez

L I T E R A T U R Ę
avatar
Ludzkość całej Ziemi poznaje swego Boga /bogów/ za pośrednictwem słów.

"Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo".

/"Pismo Święte" Jana 1,1-14/

Słowa zebrane we frazy, inaczej mowa, język umówiony czy pisany są wynalazkiem człowieka. To on jest twórcą wszelkiej literatury - i makulatury.

Pora to w końcu zrozumieć
avatar
Napisałam

język MÓWIONY
© 2010-2016 by Creative Media
×