Przejdź do komentarzyLudzie dobrej woli łączmy się
Tekst 23 z 68 ze zbioru: Wierszyki Michalszki
Autor
Gatunekobyczajowe
Formawiersz / poemat
Data dodania2019-02-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1670

Ludzie dobrej woli łączmy się


Świat szaleje, zły człowiek się śmieje...

Do czego ludzkość to doprowadzi?

Nader niepewne czasy przed nami.

Pokój na świecie znów zaczął wadzić.

* Obrazek z internetu (introduction-2789965_960_720.png)


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Smutne i bardzo prawdziwe :(
" "Granice dobra i zła nie biegną granicami narodów, ale ludzi."
Jan Grzegorczyk
Pozdrawiam :)
avatar
Oby nie spełniły się te obawy, czyż mało jeszcze ludzkości, tych minionych orgii krwawych?
avatar
Atram, niestety, ciężkie czasy przed nami.
Miejmy jednak nadzieję, że "ludzi dobrej woli jest więcej" i dobro zwycięży.
Dziękuję za ten cytat i również pozdrawiam. :)

a200640, wygląda na to, że mało. Jetem pacyfistką, tym bardziej trudno mi zrozumieć te "krwawe orgie". Od zarania dziejów ludzie się mordują w imię swoich Bogów i z Bogiem na ustach... A Bogowie na to spokojnie patrzą... ? Czy też się ze sobą gdzieś tam tłuką?... Paranoja!
"Im bardziej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta" — znów powtórzę za G. B. Shaw`em.
avatar
Każdy z nas - ABSOLUTNIE KAŻDY: biały, czerwony, zielony, tęczowy, brunatny i jaki tylko chcieć - myśli o sobie wyłącznie w samych superlatywach (Poeta Askawin jest tutaj unikatem), i tylko ci "oni" są do dupy.

Co to nam mówi o naszej psyche? Że żywi się złudzeniami?

Skoro NIE JESTEŚMY WCALE TACY NAJLEPSI, TO MOŻE NIE ŁĄCZMY SIĘ, A DZIELMY?

Tym, co najlepsze: po staropolsku chlebem i solą?

Przekleństwo łączenia się w klany, bandy mafie, partie, narody ZAWSZE kończy się łapanką i zaproszeniem tych "nie naszych" do gazu
avatar
Ludzie dobrej woli (patrz tytuł) NICZYM się nie różnią od innych.

Wszyscy normalni są normalni. Hitler uwielbiał Wagnera, a Stalin był dobrodusznym dziadźką.

Nie łączmy się - i nie wyłączajmy/wykluczajmy - nikogo!!!

"Wszystkie dzieci nasze są... Gabor, Lilianka, Dimka i Joooohn!"

I być nie może, żeby na stare lata kolejna Lilianka miała myśleć, że jest inaczej
avatar
Emilio, dziękuję za mądry komentarz. Ja myślę, że właściwym byłoby, kiedy ludzie dobrej woli, czyli osoby mające uczciwe chęci, życzliwe, przychylne nastawienie do innych i do świata (tak ja rozumiem pojęcie "ludzi dobrej woli"), łączyli się i dzieli zarazem. Łączyli, bo w grupie siłą. Dzielili, bo to cecha ludzi dobrych. Dobrzy ludzie zawsze dzielą się rzeczami materialnymi i duchowymi.
© 2010-2016 by Creative Media
×