Przejdź do komentarzyO wyborach i podpaskach
Tekst 122 z 201 ze zbioru: Kontynuacje nieustannych kontynuacji
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2020-07-02
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1524

O wyborach i podpaskach


Obiweścił Franek w miasteczku Błaszki,

że rząd obniżył VAT na podpaski,

na musztardę i wagony,

chciałem kupić tego tony,

lecz to wyborcze były kiełbaski.

  Spis treści zbioru
Komentarze (21)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Musztarda by się przydała.
avatar
Przypominają mi się czasy Gomułki.
Gdy podnoszono ceny na jedzenie i inne produkty codziennego użytku, obniżano ceny lokomotyw i szkła zbrojonego.
avatar
Arcydzieło i Marianie, serdecznie dziękuję. O ile mnie pamięć nie myli, to cenę lokomotyw, szyn i szkła zbrojeniowego obniżono w 1972 roku. Ostatecznie mogła to być końcówka roku 1971 lub początek roku 1973.
avatar
Obniżanie VAT na najtańsze artykuły codziennego użytku - to ukłon w stronę wszystkich tych, co żyją w Polsce tak naprawdę o chlebie, musztardzie i wodzie od wypłaty - do wypłaty i najczęściej na rachunek GOPS, MOPS, POPS oraz *Caritas*.

A przecież wystarczy dać ludziom

- własny dach nad głową;
- stałą pracę z godziwym wynagrodzeniem;
- rzeczywiste fachowe wsparcie szeroko rozumianej służby zdrowia,

a reszta już przychodzi sama.

W Polsce 1/5 Polaków NIE MA WŁASNEGO MIESZKANIA. To plus minus 800 000 ludzi - w tym dzieci, dorośli i starcy.
avatar
Autokorekta:

W moim poprzednim komentarzu coś pożarło ostatnie zero w iloczynie

1/5 x plus minus (dla łatwiejszego rachunku) 40 mln = 8 mln

Czyli chodzi, naturalnie, o 8 milionów Polaków, którzy nie mają własnego lokum
avatar
No! Wreszcie podpaski będą tańsze. To dla elektoratu zebranego przez szemranego biznesmena z Torunia (ten, co lubi chodzić w czarnej sukience) podstawowy artykuł pierwszej potrzeby. Nie wspominając o tańszej musztardzie.
avatar
Pani Emilio i Hardy, bardzo dziękuję za komentarze.
avatar
Naprawdę ma być tańsza musztarda? Zaczynam wierzyć w tę Ekipę. Dotąd znałem to z Kroniki Filmowej.
avatar
Mam nadzieję, że prąd przez to nie zdrożeje.
avatar
Mam nadzieję, że nie podniosą przez to ceny prądu. Bo jak zaczną pracować mikrofalówki na okrągło, żeby przerobić taką ilość kiełbasy...
avatar
Arcydzieło, bardzo dziękuję. A że jedna użytkowniczka, której coś się chrzani w łepetynie, nazwała mnie kretynem z wykształceniem podstawowym, to już inny problem. Oczywiście jej problem i być może najbliższego otoczenia.
avatar
W oceanach pływa mnóstwo podpasek. Może Suski by pokierował polską flotą pacyficzną i zorganizował poławianie?

Wybacz, Janko, ale ja już nie potrafię myśleć o tym inaczej, niż w charakterze groteski.
avatar
Pływająca akcyza. Można ja ukryć w paliwie. Ale wiadomo, że ta Ekipa ma być napędzana przez wiatr.
avatar
Legionie, dzięki. Pomysł z flotą Suskiego przedni, a w razie trudności z pewnością wsparłaby go caryca Katarzyna.
avatar
PS. Janko. Nie przejmuj się. Ludzie, którzy używają takich argumentów, które w gruncie rzeczy nimi nie są, zazwyczaj gdy nie mają nic do powiedzenia.
Platon powiedział - A niewiedza, i nie rozum, czy to nie są niedostatki w stanie duszy?
Komuś się wydaje, ze jak skończył Uniwersytet, to pozjadał wszystkie rozumy.
avatar
Jakoś dziwnie się składa, że owa użytkowniczka operuje argumentami sypanymi w TVP Info oraz przez pełniących obecnie obowiązki prezydenta i premiera. Konsekwentnie, podobnie jak wyżej wymienieni, nie dostrzega, że ta sama matryca VAT od 1 lipca podwyższyła stawki VAT na niektóre towary i usługi z 5 i 8 do 23 punktów procentowych.
avatar
Poczciwy człowiek się dowiaduje ostatni. Jak idzie do sklepu i nie może kupić tego, co chce, a ma tyle samo pieniędzy, co miał.
avatar
A potem idą do kościoła, żeby wznosić modły. Napatrzyłem się na to z góry. Tzn. z rusztowania. Z wykształcenia jestem technikiem - plastykiem. O specjalności- Konserwacja witraży i elementów architektury.
avatar
Tam mu mówią, że cierpienie uszlachetnia. I tak od wprowadzenia chrześcijaństwa.
avatar
Profesora Tischnera, który na krótko przed śmiercią z powodu nowotworu nie mógł już mówić, odwiedził Gowin. Popróbował z Tischnerem rozmowy, ale tamten napisał tylko coś na karteczce, którą następnie podał Gowinowi. Tam było napisane:

"nie uszlachetnia".
avatar
Panie Janko. Bardzo Pana proszę. Żeby się Pan nie dał sprowokować. Ja tu muszę mieć jakiś wzorzec do naśladowania, uczę się unikania gniewu.
Gniew objawia się pod wpływem emocji, a to prosta droga do świata astralnego. Żeby się wznieść światy wyżej, należy unikać gniewu.

Wie Pan, zapewne tak samo dobrze jak ja, że to tylko ofiary systemu, których świadomość nie wzrosła, ponieważ została zmącona poprzez truciznę propagandy.
© 2010-2016 by Creative Media
×