Przejdź do komentarzyKartka doklejona 5: Dotrzymała słowa
Autor
Gatunekhistoryczne
Formaproza
Data dodania2020-11-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1241

Dziś, o godz. 10.40 we wrocławskim szpitalu zmarł kard. Henryk Gulbinowicz. Odszedł w dniu liturgicznego wspomnienia MB Ostrobramskiej, której go powierzono - zgodnie z wileńskim zwyczajem - w wieku pięciu lat


napisała na Facebooku dziennikarka Agnieszka Bugała:


Pamiętam to wydarzenie, miałem wtedy 5 lat, to był rok 1928. Ci, którzy ofiarowywali dziecko, musieli to zrobić w sposób najbardziej godny, czyli rodzice i krewni musieli być u spowiedzi i Komunii św., uczestniczyli we Mszy św. w kościele św. Teresy, a potem po tych ciemnych schodach wchodziło się do Kaplicy Matki Bożej Ostrobramskiej. Byłem ubrany na biało, bałem się ciemności i trzymałem się mocno mojej mamy. Wyszedł do nas karmelita ubrany odświętnie, odczytał coś nade mną po łacinie, potem pobłogosławił mnie i moich bliskich, dał do pocałowania relikwie, a potem podniósł moją buźkę do góry i powiedział: „Patrz, to jest twoja Mama. Ta ziemska jak długo będzie żyła - nie wiemy, ale ta będzie z Tobą zawsze...


Autorka wpisu podsumowała następnie:


I wg mnie - mimo całej ziemskiej zawieruchy, która wokół niego się dzieje - właśnie dotrzymała słowa…


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Zawierucha - stosowne słowo .
Co nam zatem pozostaje ?
avatar
Fragment dokumentu Nuncjatury Apostolskiej w Polsce, dotyczącego kardynała Gulbinowicza:
„W wyniku przeprowadzenia dochodzenia w sprawie oskarżeń wysuwanych pod adresem kard. Henryka Gulbinowicza oraz po przeanalizowaniu innych zarzutów dotyczących kardynała Stolica Apostolska podjęła w stosunku do niego decyzję o zakazie uczestnictwa w jakichkolwiek celebracjach lub spotkaniach publicznych oraz używania insygniów biskupich”.
Inny cytat:
„Surowość sankcji zastosowanych wobec księdza kardynała wskazuje, że dochodzenie potwierdziło prawdziwość zarzutów stawianych księdzu kardynałowi w przestrzeni publicznej. Fakt, iż sprawa została podjęta, wyjaśniona i doprowadzona do końca potwierdza, że w Kościele nie ma jakiejkolwiek taryfy ulgowej dla tego rodzaju przestępstw oraz że nigdy nie będzie zgody na ich tolerowanie” – to z kolei tekst oświadczenia rzecznika archidiecezji wrocławskiej ks. dr Rafała Kowalskiego po ogłoszeniu sankcji nałożonych przez Watykan.

Jeśli termin śmierci kardynała ma być jakąkolwiek nadprzyrodzoną interwencją Matko Bożej (Ostrobramskiej) to chyba tylko taką, żeby ten człowiek więcej nie siał zgorszenia.
avatar
ela_p:

oceniła pani, Panią redaktor Agnieszkę Bugałę, nie mnie! A także fragment wspomnienia śp. Księdza Kardynała Gulbinowicza, co zresztą wszystko uczciwie zaznaczyłam. Doprawdy nie wiem, czy można nazwać "słabym" tzw. poziom literacki "dokumentu źródłowego", który raczej pod ocenę w sensie klasyfikacji szkolno-gwiazdkowej się nie sytuuje? Byłoby bowiem o wiele rozsądniej nie stawiać żadnych dzienniczkowych stopni, jeśli nie musi się ich kropić. Jak również - mimo wszystko - uszanować majestat Śmierci, który panią też dotknie w zapewne jak najdalszej przyszłości...
© 2010-2016 by Creative Media
×