Przejdź do komentarzyW zdrowym ciele, zdrowy duch
Tekst 126 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekporadnik
Formaproza
Data dodania2021-01-05
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń975

W zdrowym ciele, zdrowy duch



We współczesnej rodzinie do wspólnego posiłku nie przywiązuje się wielkiej wagi.

Przeważnie spożywa się go w pośpiechu, wciąż każdy, gdzieś się spieszy, ma ważne sprawy do załatwienia. Taka jest rodzina. Jednak są także i inne rodziny, które wspólny posiłek uważają za coś bardzo ważnego,  przywiązują szczególną wagę do modlitwy. Ojciec  swemu dziecku wyjaśnia dlaczego należy się modlić.

- Modlitwa jest hołdem dla Stwórcy, za chleb codzienny jaki nam daje.

Na co dziecko z przekorą: W szkole przed jedzeniem nikt się nie modli.

- Pytanie: czy ty się modlisz?. Bóg daje pokarm i ten pokarm zamienia w tobie w ciało i krew, jeżeli chcesz być zdrowy to się módl, aby choroba nie miała dostępu do twego organizmu.

- Ależ tato! Koledzy będą ze mnie się śmieć i kpić.

Wiem synu, że tak będzie. Jednak musisz wybrać kogo słuchać: Boga, czy kolegów?

- Nie będzie to łatwe! – odpowiedziało dziecko.

Na co ojciec: Spróbuj walczyć o swoje.

Powszechnie wiadomo, że wszystko co jest łatwe, to nie jest warte uwagi. Tylko sprawy trudne, stanowią próbę charakteru człowieka. Modlitwa prowadzi do wewnętrznych przeżyć, do wspólnoty z tym,  z kim rozmawiamy. Wypracowanie w dzieciństwie relacji z Bogiem, jest wspaniałym sposoby przezwyciężania trudności i radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych, pozwala znaleźć oparcie i pomoc i  stawiać czoła codziennym wyzwaniom. Od  relacji tych, także  zależy zdrowie oraz kondycja psychiczna danej osoby.


Pamiętaj!

Przysłowie mówi: W zdrowym ciele, zdrowy duch. Tylko duch pokorny dostrzega, skąd  zdrowie się bierze.


  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×