Przejdź do komentarzyPobito Józka Sznurka z powodu płaskiej ziemi
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2021-07-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń725

To sprawa poważna, bo zajęła się tym nawet policja. W Raciborowicach doszło do pobicia Józka Sznurka, znanego w okolicy uczonego i wynalazcę. Tego dnia rano przed sklepem stało kilku bezrobotnych mężczyzn, którzy wspominając dawne czasy, jak pracowali w PGR-rze, popijali sobie piwo.

Józek Sznurek przyszedł do sklepu, bo chciał kupić na śniadanie jajka, mlek, chleb i masło. Często przychodził z rana i nic nie było w tym dziwnego, ale dziś kilku tych pijanych zaczepiało go i wyśmiewało.

- Hej ty, uczony, wczoraj to gadałeś dzieciom, że ziemia jest płaska. Takie bzdury to może tylko taki dureń jak ty mówić - głośno powiedział jeden z nich i splunął na znak pogardy, a inni pokiwali głowami na potwierdzenie tego szczerego gestu pijaka wiejskiego.

- Pokazałem dzieciom, że ziemia jest płaska i to udowniłem - powiedział Sznurek i wskazał ręką na płaskie pole, wyrównane i przygotowane pod budowę lotniska. Przecież wszystkim wiadomo, że ziemia pod lotnisko musi być idealnie płaska.

- Ty głupcze, naoglądałeś się w internecie głupot na temat `płaskoziemców` i tu grasz mądralę, a do tego mącisz w głowach naszym dzieciom - krzykął jeden z tych pijaków, a drugi rzucił butelką od piwa w stronę Sznurka i trafił w głowę.

Nasz uczony się zachwiał i upadł. Podbiegł do niego pewien młody mężczyzna i zaczął leżącego kopać w brzuch.

- Ja ci pokaże! Ty paskudo, nasze dzieci ogłupiasz. A masz, ty `płaskoziemco`! - krzyczał i mocno bił.

Reszta pijaków ględziła coś tam pod nosem i marudziła, że ich dzieci są ogłupiane.

Przed sklepem leżał zwijający się w bólach Sznurek. Po jakimś czasie przyjechała, wezwana przez sklepową, policja, a na jej widok uciekli pijacy.

- Panie Sznurek, wzywamy pogotowie. Pobili pana i to widać, że strasznie, ale za co? - spytał policjant.

- Wczoraj dzieciom wracającym ze szkoły pokazałem, jak płaska jest ziemia na tym polu i jak to precyzyjnie wykonano, a dzieci nie zrozumiały i myślały, że chodzi tu o tę śmieszną teorię o płaskiej Ziemi. Pomylili ziemię na polu z planetą Ziemia, no słowa podobne. Zapewne poskarżyli się rodzicom, że zaczepiałem i coś tam tłumaczyłem rzekomo niezgodnego z nauczaniem. Chyba za dużo oglądają internet, a tragiczne skutki tego błędu to widać i mam nadzieję, że mi lekarz pomoże, bo chyba złamali mi żebra - powiedział zrozpaczony Sznurek i wszyscy zamilkli, bo właśnie przyjechała karetka pogotowia.


Postscriptum


Wyjaśnienie: nie należy kojarzyć miejscowości podanej w powyższym tekście z Raciborowicami w woj. małopolskim czy Raciborowicami w woj. dolnośląskim. Istnieją też inne Raciborowice, ale one są mi tylko znane.


.



  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
W konwencji moralistycznych opowieści prof. Tutki

niniejsze - unijne i rdzennie nasze - scenki rodzajowe z udziałem ich bohatera, wieśmaka i filozofa, Józefa Sznurka z Raciborowic, gmina Michałowice i/lub Białopole /ten świat Michała "Jurka" Ogórka/ - to już dzisiaj kanon polskich szkolnych lektur obowiązkowych.

Czy dorośli nasi rodacy zechcą się nad tymi tekstami z należytą uwagą i respektem pochylić, Czas - ten najsurowszy krytyk literacki - pokaże
avatar
Dobre.
Można oberwać, jeśli nie zostanie się właściwie zrozumianym.
avatar
Raciborowice - tutaj, w tym tekście (patrz postscriptum) - to wiocha wszystkich polskich wioch, kwintesencja naszej rodzimej, daleko od szosy /i noszy/ Czarnej Dziury i Babiego Dołu
avatar
Brak nie tylko szacunku, ale i zwykłej ludzkiej tolerancji dla cudzych postaw i poglądów - to ta nasza polska odwieczna zmorrrrrra. Koniecznie jak za króla Ćwieczka chcemy, żeby w s z y s c y byli jak jeden mąż - i jedna baba - i żyli w/g jednej, ściśle określonej sztampy :(

Tymczasem od 16 już lat jako naród funkcjonujemy w całkiem innej, unijnej rzeczywistości...

z którą najwyższa pora chyba w końcu się zaznajomić
avatar
Małe nieporozumienie - a nauka jest taka że za siłą argumentu musi płynąć siła fizyczna .
© 2010-2016 by Creative Media
×