Przejdź do komentarzyW całej, tej kakafonii polskiej...
Tekst 222 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2021-09-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń570

Nie ma pomyłki w tytule, pierwsze słowo pochodzi od kaki - kwa kwa. Kwa  kwa - chwała buldożerom!


Angela Merkel żegna się z urzędem kanclerskim. Objeżdżając stolice eropejskich państw spotyka się z naważniejszymi politykami, ponieważ to była kanclerz wybitna. Najbardziej przyjazny Polsce i Polakom, kanclerz w historii Niemiec. Nigdy wcześniej Polska nie miała z Niemcami podobnych relacji gospodarczych, ani wsparcia w Brukseli. Taki kanclerz długo się nie powtórzy. Niezwykle pragmatyczna, cierpliwa i pozbawiona uprzedzeń Merkel została powiązana przez PiS ze sprawą rurociągu Nordstream, za który faktycznie odpowiada Schroeder, skontaktowany z rosyjskimi oligarchamii. Merkel tutaj nawet gdyby bardziej się czuła Polką, niż Niemką, to i tak nic nie mogłaby zrobić w kwestii powyższej inwestycji. Ale to ją przekreśla i jeszcze znakomite stosunki z Tuskiem. Prezydent Duda nie znalazł czasu na rozmowę z odchodzącą Merkel. Najbardziej wpływowi politycy w Europie są tym zażenowani, a ja się brzydzę po prostu. Uuuuu... Jakaż małość w tym chłopcu z plakatu, króliku z kapelusza karła urągającego polskiej duszy jak szczur pod ołtarzem w czasie nabożeństwa. Amen.


Suski, jak mówią, podsłuchał luźną rozmowę Kaczyńskiego z Tepleckim i przeklepał, że jesteśmy pod Brukselską okupacją, przy okazji zestawił z okupacją hitlerowską i sowiecką. Szkoda, że się nie przejęzyczył freudowsko i nie chlasnął okupacją watykańską. Mógłby, bo jest tak prymitywny, że ma pewne miejsce na listach wyborczych PiS, nawet jak wszyscy będą się śmiać i dopytywać - kto na niego głosuje?. Najwyżej z Podkarpacia albo Podlasia. A w ostateczności wystartuje jako no name - nieznany kandydat PiS. Bardzo ciekawi mnie jaki odsetek wyborców niepozbawionych świadomości znajduje się w zbiorach jego dotychczasowych wyborców? To by się dało zmierzyć, gdyby były dotacje na takie badania, ale nie będą, bo pójdą na poszukiwania moich bakterii coli na banknotach będących w obiegu w Łomży, w której od kilku lat nie mieszkam, nie wspominając, że sporadycznie mam do czynienia z banknotami od lat. Coraz rzadziej się zdarza, że trzeba płacić gotówką, nawet w Polsce. Badania poprowadzi mój pogromca, Sir von Knoedel, o czym już dawno wzmiankował. Powszechnie znany tropiciel emerytowanych oficerów wojska polskiego, służących przed 1989 rokiem, w którym w jego opinii agent Bolek dopuścił się zdrady narodowej. Amen.


Nawiązując jeszcze do poprzedniej gehenny, w nazistowskich Niemczech w ich najczystszej i najzdrowszej narodowościowo formacji sprawdzano ich korzenie do 1800 roku, a oficerów do 1750 roku. Pomyślałem, że jakby tak sprawdzić wszystkie Polki i Polaków, to wszelka dyskusja w kwestii kto jest prawdziwym, a kto nie, zostałaby zakończona raz na zawsze. Tym bardziej, że wiele jest okoliczności brudzących prawdziwego Polaka oprócz jego pochodzenia. Prawda nie tylko wyzwala. Prawdą można się zatknąć. Prześmiewca, ją podaje suto kraszoną - uzbrojoną sugestią, by się jadło z pasją. Wówczas ładnie wchodzi, nie? Będziesz żreć i zwracać, polski karle narodowy, aż dotrze do ciebie, żeś ani ty sędzią, ani sprawiedliwym, ani prawym, ani żadnym innym. I żaden z was nie będzie miał podarowaną godność za srebrniki, ani za nienawiść do innych. Za ten chów wsobny. Amen.


W kloace publicznej donoszą, że opozycja chce odpiłowywać głowy katolikom. Jak na Wołyniu, ale teraz sprzęt jest lepszy. Parę razy jeszcze pokażą na pasku, to żarliwi katolicy będę dzwonić na policję jak tylko usłyszą warkot piły motorowej, wierząc, że to na nich warczy ta pilarka. Może się uda zebrać podpisy pod projektem ustawy zakazującej używania pilarek? Niech rąbią jak dawniej! I butelka mleka. I rower. I kawa z żołędzi. I rozmowy, kurwa, przy wycinaniu lasu.


Perwersja, a może lepiej - regresja ewolucyjna. Atawizm czyli.


`Nitras jest częścią opozycji. Jego niezbyt mądra wypowiedź na temat opiłowywania nie jest zatem w żaden sposób realizowalna. Oburzenie zaś na nią nie zatrzyma procesów, o których polityk mówił`  `Realnie wierzących i praktykujących jest mniej niż połowa, a wśród młodzieży jest kilka, może kilkanaście procent. Inni są już poza Kościołem. I dotyczy to zarówno prawicy, jak i lewicy. Nieustanna histeria, zamykanie oczu na fakty, budowanie wizerunku nieustannie skrzywdzonych nie pomaga w przyciąganiu tych, którzy odeszli` - powiedział T. Terlikowski - pierwszy katolik w Polsce, publicysta, intelektualista. Czy już nie pierwszy bo powiedział, co powiedział? Czy, trzecia ewentualność: nigdy nie był pierwszy. A może czwarta: zwariował? Albo piąta: jego pradziadek miał kuzyna w SS? A najlepiej szósta: legionek znowu plecie swoje, boli główka?


`Garstka ludzi tworzy historię i w ogóle coś tworzy, a reszta tylko żre i nosi wodę`, `Cukier jest gorszy od Al Kaidy`, `Boga stworzyli ludzie, a gdyby nagle zniknął, stworzyliby go na nowo` - Uval Noah Harari, Żyd, podobny największy z filozofów naszej ery.


`Jeden jest Bóg w miliardach postaci, Pan Stworzenia, wielki i nikczemny w swej masie, dobry i zły, piękny i brzydki, genialny i głupi... bo jest wszystkim` , `Wszystko podlega ewolucji, nawet Bóg, a co powiedzieć o człowieku, który wykorzystuje do tego naukę?` `Bogowie upadają wraz z cywilizacją`- legionek, wirtualny szatan.


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo rzadko czytuję prozę (szanując zdrowie?!!), ale akurat Twoje tutaj pisanie trawię z wielkim, podniebiennym smakiem duszy. Nie oceniam, aby znowu jakiś tutejszy guru nie miał okazji do wyśmiewania tychże ocen. Zatem .. brawo Ty!!!
avatar
Legionie, felieton rewelacyjny. W sposób niezwykle rzeczowy i z typowym dla Ciebie znawstwem rzeczy, a jednocześnie ze swoistą swadą, poruszyłeś bardzo istotne problemy naszej, polskiej współczesności. Język barwny i bogaty, ale interpunkcja szwankuje. Brakuje przecinków przed: spotyka się, jaki odsetek, kto pyta, jest tylko, bo powiedział; zbędne przecinki przed: tej, kanclerz, niż, w nazistowskich.
No i okupacja "Brukselska" powinna być pisana małą literą, chyba że wielką dlatego, iż to powiedział wielki, wybitny intelektualista Suski.
avatar
W całej tej kakafonii /nie mylić z kakofonią!/ polskiej wszystko już chyba było

jest

i będzie.

Jak temu zaradzić??

Tym, co nas od zawsze ocala przed jednym wielkim domem wariatów, jest gremialny śmiech na sali
© 2010-2016 by Creative Media
×