Przejdź do komentarzyObora w moim Tabernakulum
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2022-07-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń553

Tabernakulum - mała, zamykana na klucz szafka, umieszczona najczęściej w tylnej części prezbiterium. Jest ono miejscem przechowywania chleba eucharystycznego.


Dałem taki tytuł, żeby być dobrze zrozumianym przez naród katolików. Otóż, tą moją szafką zamykaną na klucz jest Trybunał Konstytucyjny. Symbolicznie. Realnie, to tak, jak powiedział sędzia Ciemniewski do swoich przyjaciół z Unii Wolności, kiedy został sędzią TK: `Od dziś, nie będziemy się spotykać. Nie będziemy się znać przez 9 lat`.


Tabernakulum dawało mi poczucie bezpieczeństwa i spokoju. Teoretycznie nawet wtedy, kiedy inteligentne społeczeństwo w Polsce wybierze do parlamentu Kononowicza, Koziołka Matołka i Misia Koralgola z całą zgrają przyjaciół. Dlatego, że Tabernakulum nie dopuści do pokalania mojego chleba, którym jest Konstytucja.


A jednak znalazł się karzeł, który się poważył uczynić z mojego Tabernakulum, oborę, otwierając zamek i wpuszczając do środka hołotę. Dublerów, przekupkę z Ostrołęki, kucharkę i prokuratora, który nazywa księżowską pedofilię, ciumkaniem. Potem do tej obory wchodzi szef kancelarii premiera, żeby negocjować. Przesunięcie terminów wypłat emerytur z rocznika 53 i pieniędzy dla opiekunów osób niepełnosprawnych. Obora. Z mojego Tabernakulum. I nie ma już dla mnie świętości. Nie istnieje żadna z Wami, umowa. Ani pisemna, ani ustna. Zatem przygotujcie się na moje zastępy, ci, którym się tak się podoba obora w moim Tabernakulum.

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świetne porównanie, doskonała treść. Wybacz, ale znowu Ci wytknę błędy interpunkcyjne. Zbędne przecinki przed: umieszczona, tą (tę), nie będziemy, oborę. W zakończenie zbędne jedno "się".
avatar
Moje Tabernakulum

(patrz tytuł, temat i jego rozwinięcie)

jest n a s z y m całego narodu Tabernakulum, co oznacza, że żadne łapy w Nim nie mogą dowolnie sobie grzebać,

jedno stamtąd wyciągać /i na śmieciowisko wywalać/, a drugie w to miejsce wpychać.

Ręce precz od Tabernakulum!
avatar
Niezależność T.K. przed rządami PiS to niestety fikcja i chyba efekt mechanizmu wyparcia, co łatwo wytłumaczyć, ponieważ przecież tak źle, jak teraz, nigdy nie było. Zgadza się, ale idealnie też nie było. Pozwolę sobie przypomnieć, ze obecnej klerykalizacji państwa przyczynili się sędziowie Safjan, Zoll, Rzepliński i nie tylko, a mgr Przyłębska domknęła drzwi. Są także przykłady innych decyzji, które szły w parze z politycznym zamówieniem: OFE, zbiorowa odpowiedzialność funkcjonariuszy i jeszcze i jeszcze. Porównanie TK z tabernakulum wobec faktycznego czwórpodziału władzy, uwzględniając władzę kościelną, nabiera jeszcze jednego sensu.
avatar
A, przecież tekst świetny.
avatar
Dzięki za komentarze.
Janko, szacun, że nie tylko potrafisz dostrzec błędy moje błędy, ale że Ci się chce je wypunktować. "Wybacz" jest zbędne w Twoim komentarzu.

Leo!
Hitler wymordował miliony Żydów, ale Polacy też jakichś Żydów zamordowali. Pozwolę sobie ten fakt przypomnieć. Leo, zawsze ceniłem Twój sąd. Lubię Cię i szanuję, ale niech Ci się więcej nie zdarzy używać symetryzmu by dostarczać w ten sposób kroplówkę dla bydła, które marzy, żeby założyć mi chomąto z kagańcem i pociągać za uzdę.
avatar
Nie, to nie symetryzm, Zanim wyrosło zło, ktoś je zasiał, do tego zawłaszczył poletko i oznaczył krzyżem. Pokazałem kto zasiał oraz kto je podlewał. Dlatego uważam, że na świętości lepszym miejscem od tabernakulum zamykanego na haczyk, byłaby kasa pancerna. Tak solidna, że Kaczyński połamałby sobie na niej ostatnie zęby. Najlepszego.
avatar
Prywatnie zgoda, Leo. Dali palec, o tak. A tu, palcem trzeba pogrozić, a nie go dawać do ssania.
avatar
Ani tabernakulum, ani kasa pancerna, ani inna jeszcze Arka przymierza nie uchronią świętości przed jej profanacją. W 3. tysiącleciu po Chrystusie mrzonki o świętych nietykalnych ideałach można sobie darować
© 2010-2016 by Creative Media
×