Przejdź do komentarzyKim jestem
Tekst 14 z 23 ze zbioru: wierzsze marcina
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2012-03-13
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2159

Kim jestem dla ciebie? Dniem i nocą, zleżanym w piwnicy wytrawnym winem, jedną z gwiazd co migoczą, słowa kocham synonimem. Kim jestem? Pytam. Klucznikiem twego serca, złodziejem smaku twych ust, może miłości morderca, lub jednym z wielu twych bóstw. Kim jestem? Powiedz.Twym poddanym marzycielem, zmysłów gorących furiatem, oddanym bez granic przyjacielem,czy zakochanym wariatem.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Takiego zapisu wiersza jeszcze nie widziałam. Mnie to razi. Nie wiem, czy to przemyślany zabieg poetycki, czy też jakaś prowokacja? Pokusiłam się na komentarz, bo bardzo przemawia do mnie treść. Jest nasycona pięknymi, młodzieńczymi uczuciami.
W zapisie tekstu brakuje spacji po słowach: "Powiedz" i "przyjacielem".
avatar
Tego typu eksperymenty mnie nie przekonują. Poezja ma swoje reguły zapisu. A skoro się zdecydowałaś na te formę zapisu, trzeba było to nazwać prozą poetycka i wszystko byłoby w porządku. A brak spacji? To typowa przypadłość młodych internautów.
avatar
Dziękuję za szczere komentarze. One mnie nie osłabiają, lecz wręcz przeciwnie. Uwielbiam pisać, nikt mi tego nie zabierze. A słowa krytyki mnie wzmacniają. Treść tego wiersza była zapisana normalnie, sam się dziwię, że to wyszło w taki oto sposób.
avatar
Wiersze Marcina (vide nagłówek zbioru) stawiają nie odpowiedzi (bo te znali już starożytni), a pytania.

To jedyny klucz, który otwiera nas na zawsze zaskakujące jutro
avatar
Jeżeli twierdzisz, że już wszystko wiesz - to nie wiesz nic
avatar
Tylko mędrcy stawiają s o b i e pytanie "Kim jestem?".

Głupcy zastanawiają się nad tym, kim jest X, Y, Z - i co gorsza, już go zaetykietowali i zapuszkowali
© 2010-2016 by Creative Media
×