Przejdź do komentarzyPolska krajem demokratycznym na wzór USA - czy - partiokracją rodem z Rosji, do której zmierzało PiS?
Tekst 241 z 255 ze zbioru: miszmasz 2
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2024-02-16
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń140

~~

Z zatrutego ziarna PiS-owskiej obłudy wyrosło coś, co powinno być jak najszybciej poddane utylizacji. W żaden sposób nie można korzystać z owych plonów, mając świadomość drastycznych konsekwencji dla społeczeństwa naszego Kraju.

Obecnie najbardziej zasadnym wyjściem z tej, bardzo trudnej sytuacji, jest zbudownie od podstaw Wymiaru Sprawiedliwości w każdym jego wymiarze, aby inne dziedziny naszego życia społecznego mogły rozwijać się w oparciu o niezależne Sądy.


Żadne bowiem okazjonalne prostowanie prawa nie potrafi uzdrowić całości jego stosowania - tu potrzebny jest głęboki przegląd i natychmiastowe kroki, zmierzające ku właściwym zmianom.

Niestety, mimo parlamentarnej większości do uchwalenia odpowiednich Ustaw, zmieniających ten stan rzeczy, na końcu potrzebny jest podpis prezydenta Dudy. Ten jednak ciągle pozostaje w przekonaniu o nieomylności postanowień władzy PiS - z jej prezesem Kaczyńskim na czele - jak i swoich własnych, pieczętujacych owe prawo końcowymi podpisami.


Niemal codzienne doniesienia o przekrętach ludzi z poprzedniej władzy, a w nich drastyczne przykłady łamania prawa dla uzyskania korzyści w imieniu rządzącej partii PiS (wraz z przystawkami) - vide system Pegasus z inwigilacją przeciwników politycznych - skłaniają mnie do żądania od dzisiaj sprawujących władzę, rozpoczęcia procesu natychmiastowej delegalizacji organiazcji Prawo i Sprawiedliwość, a odpowiedzialnych za pohańbienie honoru społeczeństwa, o jak najsurowsze ukaranie.


Afera Watergate - https://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_Watergate - w Stanach Zjednoczonych, po której to prezydent USA, Richard Nixon ustąpił ze stanowiska, wydaje się być o wiele mniejszą ..

~~

Jeden człowiek potrafi wiele złego uczynić w swoim otoczeniu. Od zawsze przesiąknięty moralnym dziegciem, popsuje smak i radość z jakichkolwiek poczynań innych.

  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Niestety Polska rączo zmierza by upodobnić się do USA - 2 partie/ koterie wymieniające się posiadaniem władzy. I zabetonowanie tego układu. Na PiS głosowało 26%, na PO/KO 21% - to cały czas mniej niż połowa, ale rozdarta i dzięki mediom roszcząca sobie prawo do reprezentacji narodu/społeczeństwa. Nie jestem ani tu ani tam, a wielu głosuje wedle pomysłu " przeciw tamtym zagłosuje na ich antagonistów". Nie za, ale przeciw tamtym.
Pojutrze wybory - w Kielcach PiS kontra PO. Ja oddam głos nieważny, bo obie oferty to chiński market, a ja nie będę głosował przeciw, skoro nie ma oferty takiej bym głosował za.
© 2010-2016 by Creative Media
×