Przejdź do komentarzymagia świąt
Tekst 15 z 42 ze zbioru: Uchwycić chwile...
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-12-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3389

Study Music Project - Winter Story (Music for Studying



już ulice prawie puste

blaskiem płonie każdy dom

w zamyśleniu szukam gwiazdy

celebrując zapach świąt


wszystko niby powtarzalne

oprawione w ramy szkło

malowane mrozem kwiaty

świat się zmienił w śnieżne tło


ołowiane za dnia niebo

zasłoniła sobą noc

niezwyczajna dziś dla ludzi

i nieziemską skryła moc


znów sypnęło miękkim puchem

dachy w czapach nie ma dróg

zajaśniała betlejemska

właśnie się narodził Bóg


zasiądziemy do wigilii

biały obrus suty stół

i opłatek najcenniejszy

byś się nim podzielić mógł


pomyśl o kimś kto samotny

będzie w ten szczególny czas

nie usiądzie pośród bliskich

może mu coś z siebie dasz


wspomnij o tych co odeszli

tyle wokół bliskich dusz

puste miejsce dla nich zostaw

i w modlitwie ręce złóż


smutek miesza się z radością

lecz w tym cała magia tkwi

ten jest chyba najpiękniejszy

z kalendarza naszych dni

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wiersz piękny, prawdziwie świąteczny, zaś wykonanie cieplutkie i subtelne. I co ważne, nie o Smoleńsku.
avatar
Przepraszam, Martuniu, zmień tytuł. Święta są Świętami, nie magią!
avatar
Odsłuchałem, wpierw co innego robiąc. Spodobało mi się, przerwałem pracę i odsłuchałem uważnie. Na tak :)
To magia świąt, przesilenia zimowego, obchodzona tradycyjnie w Europie od dawnych czasów, pra pra przed naszą erą.
Znak, że przyroda
znowu nam dnia doda :)
avatar
Śliczny!!!!!!!!!!!!! Już czuję święta!!! A magia też jest, wystarczy zamknąć oczka... ;-)
avatar
Właśnie Święta są magią - inną dla dziecka, inną dla dorosłych. Ale zawsze magią.
:)
avatar
Pięknie. ;) Ale o tym, żeby "sypnęło miękkim puchem" to chyba tylko pomarzyć możemy. Ale przynajmniej dni się znów dłuższe zaczną robić. :) Pozdrawiam serdecznie. ;)
avatar
Wiem, że o śniegu na razie można pomarzyć ale chociaż w poezji niech popada:) Befano, ja tę magię czuję i dlatego nie zmienię tytułu :) Pozdrawiam serdecznie, dziękując za przystanięcie:)
avatar
Wigilijna harmonia tekstu i muzyki, która (szczególnie wieczorem) pozwala wyhamować zmysły i kończyny. Szkoda, że nie zaśpiewasz, a wiem że potrafisz. Dobra okazja na prezent pod publixową choinkę :)
avatar
Martinie zostawiłam życzenia i prezent w postaci piosenki świątecznej. Dziękuję za posłuchanie wiersza:)
avatar
Chyba świąteczny czas każdego roku,jest niezmiennie magiczny,chociaż taki sam.
Wesołych Świat,aby nuda nie zaglądała w okna a jeśli już,to tylko czasem.
avatar
Drugiemu człowiekowi możemy przekazać od siebie tylko to, co posiadamy w sercu. Twoja, uchwycona chwilą czytania „magia świąt” tak bardzo różni się od tej innej „magii…” Jak już zostało powiedziane – złe drzewo nie urodzi dobrych owoców.

Staram się nie pisać powtórnie komentarza do utworów tu zamieszczanych, ale nie potrafię zrozumieć zohydzania magii świąt.

Ileż trzeba mieć w sobie podłości, próbując ukraść komuś Święta.

Chciałbym Ci życzyć, aby wszystkie święta miały w sobie choć odrobinę magii. By w ten sposób odróżniać się od dnia codziennego.
:)
avatar
Przesyłam serdeczności i podziękowania za przystanięcie i życzenia:) Z wielką wzajemnością dla Was wszystkich:)
avatar
pięknie piszesz
Wesołych Świąt
avatar
Piękny wiersz ...świetnie Marto malujesz słowem
Pozdrawiam :)
© 2010-2016 by Creative Media
×