Przejdź do komentarzyPoniekąd zacne grono
Tekst 81 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-01-02
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3111

Tak śpiewałem w lipcu 2012 r





Poniekąd zacne grono


1)      Znów podle czasy nam nastały

I prawdy nie ma skąd ich brać

Bo media służbom się sprzedały

Więc kto oświeci dzisiaj nas


Ref : Tę pieśń dedykuje dla artystów

Którym mamony wiecznie brak

Nie rusza więc tematów śliskich

Bo o robotę trzeba   dbać


Tę pieśń dedykuje dla artystów

Którym widocznie serca brak

Bo nie śpiewają o Smoleńsku

Bo Smoleńsk kiczu ma dziś smak


2)      Dziś takie czasy tu nastały

Że bród wychodzi tu i tam

Dzieci komuchów rządza nami

Których musimy znów się bać


Ref Tę pieśń ……………..


Tę pieśń dedykuję dla artystów  którym miast prawdy mamony lepszy smak


  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jestem pod wrażeniem! Jedna uwaga, słowo dedykuję zamieniłbym na przeznaczam, nie musiałbyś wtedy łykać sylaby.
avatar
"Poprawność językowa", bo niezbyt staranny zapis.

Poziom literacki ---> ocena
avatar
Jezusie aż strach się bać mamony.A śpiewać każdy może,jak wiesz.
avatar
Mocne w wymowie i prawdziwe
avatar
Optymista słusznie dostrzegł łykanie jednej zgłoski i zaproponował rozwiązanie. Ja z propozycją posunę się jeszcze dalej, gdyż dedykuje się komuś, a nie dla. Dlatego wskazany wers mógłby przyjąć treść: Tę pieśń zaśpiewam dziś artystom. Śpiewasz "nie ruszą", a w piśmie jest "nie rusza", czyli źle.
Piszesz "bród", a w tekście nie chodzi o bród rzeki lub że czegoś było w bród, ale o zwykły "brud" (brudas).
Zapis jest niechlujny pod względem interpunkcyjnym. W pierwszej strofie brakuje przecinków po wersach drugim i trzecim oraz kropki po czwartym. W refrenie brakuje przecinków po wersach pierwszym, drugim, trzecim, piątym, szóstym i siódmym oraz kropek po czwartym i ósmym. W drugiej strofie brakuje przecinków po wersach pierwszym, drugim i trzecim, a kropki po czwartym. Ponadto w drugim wersie pierwszej strofy zasadne byłoby zamienić "ich" na "dziś".
Wykonanie mi się podoba, ale oczywiście z wyjątkiem wskazanego połykania. Walorów literackich oraz poprawności językowej nie oceniam w formie cyfrowej z oczywistych względów.
avatar
Przyznaję się, zapis ma poważne braki.
Okazało się że nie mam nigdzie elektronicznie tekstu zapisanego więc od ręki go ,,machnąłem " bez korekty.
No i wyszło jak wyszło .
avatar
...o ewentualnych poprawkach już się wypowiedzieli inni
więc ja krótko o treści
ma potencjał
drugi wers ,zapisałabym tak ,,i prawdy nie ma skąd już brać"
avatar
Tak Milren - śpiewam inaczej, zapisałem inaczej a będzie teraz po twojemu - oczywiście drugi wers.
Dziękuje wszystkim za uwagi - przydadzą się - muszę się dyscyplinować . Dzięki dla Janko za interpunkcję .
Niestety mam coś takiego że gdy wychodzę lub coś robię mam potrzebę przekazywania i publikacji i nie ma czasu na korektę .
avatar
Chyba już wszystko powiedziano. Wysłuchałam z zainteresowaniem:) Pozdrawiam noworocznie:)
avatar
Dobre śpiewanie, dobre granie, dobra jakość - i oto chodzi Tina Landryna :)

Lubię Twój głos Rozarze, ale najchętniej posłuchałbym apolitycznego Rozara. Jeśli miałbyś ochotę, wybierz coś z mojej kolekcji. Podkład muzyczny prześlę pod wskazany mail :)
avatar
Martinie doskonała myśl .
Myślę że będzie ciekawiej gdy zagram wybrany Twój tekst po swojemu. Dla mnie słuchanie interpretacji tego samego tekstu jest czymś arcyciekawym. Kiedyś tak nawet się bawiłem .
Niestety nie jest u mnie za dobrze z tym śpiewaniem (czasami wyjdzie ale prędzej nie ) i mam cienki mikrofon który niszczy mi gitarę .
Ten utwór został zagrany w studio więc nie jest źle .
Na dniach podejdę do tematu.
Rozumiem że dostałem pozwolenie na publikację wokalną Twego wiersza ? Jak życzysz możemy zrobić autoryzację .
avatar
Nie przesadzaj z autoryzacją :) Masz dowolny wybór wiersza, jeśli dasz radę nawet trzech :)
Podkład i interpretacja należy do Ciebie. Już się cieszę na to wykonanie :)

Nie żałuj na inwestycję w mikrofon, a będziesz miał niezwykłą przyjemność nagrywania. Gorąco polecam: Rode NT-USB, B-Stock, Kondensatormikrofon, 165 Euro.
Takiego używam.
avatar
Jeżeli się pisze tak, jakby Czytelnicy byli całkiem ślepi, i tak gra i śpiewa, jakby Słuchacze byli kompletnie głusi,

to po co - i komu! - publicznie się pisze - i śpiewa??

Ustal, Autorze, DO KOGO ADRESOWANA JEST TWOJA SZTUKA!

Do niewidomych i do głuchych??
avatar
Tę pieśń dedykujesz Pan

(patrz dedykacja)

sobie a Muzom właśnie dlatego, że w ogóle NIE LICZYSZ SIĘ ZE SWOIMI ODBIORCAMI, z ich poziomem wiedzy i oczytania.

BRUD za paznokciami
Każdy Polak ma,
Na salonach jednak
O swe szpony dbasz!

Portal l i t e r a c k i to nie stajnia Augiasza
avatar
Poniekąd zacne grono,
A guzik mnie obchodzi,
Czy ludzi tych kształcono,
Czy starcy to, czy młodzi.
© 2010-2016 by Creative Media
×