Przejdź do komentarzyWKURZANIE SŁONIA
Tekst 26 z 81 ze zbioru: Zrzędzian
Autor
Gatunekbajka
Formaproza
Data dodania2017-06-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2109
 Jest nad wyraz upierdliwe stworzonko: mrówka. Słabowita, ledwo trzymająca się na wiotkich nóżkach, tym niemniej odważna jak tchórz. W środowisku mniejszych zwierząt uchodzi za mocarza, lecz już większe nawet jej nie dostrzegają. Mimo to żywi niezłomne przekonanie, że jest silna i kiedy tupnie, to nawet słoń spyli na drzewo popierdując ze strachu.  Weźmy jednak pod uwagę inny scenariusz. Słoń postanowił zauważyć mrówkę i pstryknąć jej w nos.  Morał: `jak nie masz za sobą siły, to nie wyskakuj z papci`.
  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dawno powinnam to pod Twoim tekstem napisać:


Mrówka, mimo że słabowita, ledwo trzymająca się na wiotkich nóżkach, miała niezwykłą umiejętność manipulacji. Szybko przekonała prawie wszystkie towarzyszki, że jest słoniem. Radość była ogromna, towarzyszki wrzeszczały na cały las - Słoń! Honor! Mrowisko! Usłyszał to słoń, który był nieco ociężały także umysłowo. Pomyślał, skoro mrówka jest słoniem, to ja jestem mrówką. Ze spuszczoną trąbą, powoli, popierdując ze strachu spylił na drzewo... Ps. i tak już ponad dwa lata siedzi sobie na tym drzewie popierdując ze strachu, i czekając na Godota...
avatar
całkiem galanta bajka. Gratulacje!
avatar
Dziękuję, Mistrzu Pióra :)
avatar
Cali w upiornym strachu - podobnie jak popierdujący z bajki słoń i ta biedna mrówka - żyjemy w światach równoległych, nic o sobie wzajem nie wiedząc.

To właśnie jest źródłem powszechnej już chyba u nas schizofrenii paranoidalnej
avatar
Co robisz od samego rana?
Oj, dana, ta dana, dana!
Wychylasz czarę szampana,
Cała happy i skołowana??
avatar
Teraz już nie ma "denerwowania", ale "wkurzanie"! Etymologia tego ostatniego: od "wkurwiania" :]
© 2010-2016 by Creative Media
×