Przejdź do komentarzyPersefona
Tekst 1 z 41 ze zbioru: O małym człowieczku
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2018-04-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1828

Tęsknisz?

Tak, że zimny jedwab nie chłodzi rozgrzanego ciała?

Że rogalik księżyca z poduszki,

z gwiazdką,

która mruga, oszukuje blaskiem?

Tęsknisz.

Bo ciało oddałaś, a tu noc dłuuuga strasznie.

Właśnie...



Mała.



Zimna.

Jak próżnia doskonała.

Miałaś

sen wariacki z pożogą wulkanów.

Liryczny.

Szalony. Powinnaś

płynąć, a tu nic z błogostanu.



Kochasz?

Chyba własne smoki.

Osobiste demony wychodzące z mroków.

Pełne marzeń.

Własnego uroku.



Pewnie tęsknisz ( Bo za tym się tęskni).

Pewnie kochasz ( Bo tego Ci trzeba).

Pewnie myślisz (Że pełno jest grzesznic).

Pewnie pójdziesz ( Do czyjegoś nieba).



Gdzie sens?



The End.

  Spis treści zbioru
Komentarze (16)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Hmmm, fajne :-)
avatar
Za poprzednimi komentarzami - podoba się.
avatar
Gdzie sens? W magii przeżycia? W impresji? W sile człowieczych pragnień?
avatar
Persefona - żona Hadesa. Skazana na wieczne mroki podziemia, z blasków tego życia nie ma nic. To wiersz o zniewoleniu żywej czującej kobiety.
avatar
Wiersz o małym nieśmiertelnym w swej wielkości człowieczku (patrz tytuł zbioru)
avatar
Uprzejme dzięki za komentarze.
I to pozytywne.
Lubię bawić się formą rymowaną niekonwencjonalnie, ze zmiennym rytmem, które jednakże musi się dobrze i płynnie czytać.
Nie bardzo umiem się tu jeszcze poruszać, więc nie widziałem wiersza na głównej i myślałem, że po prostu jeszcze nie wszedł.
Stąd spóźniona odpowiedź.
Część z Was znam. Pewnie i Wy mnie rozpoznacie. To mały światek portali.
PS. Kluczem tutaj jest historia Persefony. Fakt, że przebywała pół roku na ziemi i tyleż w Hadesie.
Bywa taki dymorfizm naszego życia. W miłości szczególnie.
Raz piekło, a raz niebo.
Dzięki.
avatar
Niekonwencjonalnie, zaskakująco, ciekawie. W ostatniej strofie po trzech nawiasach otwierających zbędne spacje.
avatar
Po prostu, albo aż, mitologia życia.
avatar
Czy życie przenika mitologi, czy mitologię, życie?
Każda odpowiedź jest dobra.
Dzięki.
avatar
Tęskniący wciąż biegną przed siebie,czy z Itaki?moze podróże służa nam ludziom,jakpełne uroku marzenia?Nie tęsknię,za tym,czego nie ma,nie było,i nie będzie,dlaczego?ponieważ nie znam....szumowiny zbieranie z niepotrzebnych,lekarstwo dla duszy która zazdrości,czasem słychać śpiewy-bez litości będziemy,jak tylko dla duszy.A puszczyk-to zwiastun śmierci?sowa,o mądrości.
avatar
Emilio,dobre,kobieta która gdzieś w hadesie poszukuje tego,czego nie dostrzega tutaj.
avatar
anetulla... czy ty aby nie przesadzasz?
avatar
Ciekawe są te Twoje komentarze.
Trzeba się postarać, aby się przez nie przegryźć. czasami są bardziej skomplikowane, niż moje wiersze, bo te są proste.
Odwołują się do prostych, ludzkich uczuć jak strach, ból, miłość, samotność.
Czy dobrze to oddaję?
Nie wiem.
Widzę, że pociągnęłaś cykl mojej prozy i poezji.
Dzięks za obecność.
PS. Powiedz mi, ile razy natknęłaś się w wierszach na słowo "kurwa", bo tu prawdziwy i wrażliwy poeta zarzucił mi dziś posługiwanie się nim notorycznie.
Jeśli nie dopatrzyłaś się, to zgłoszę sprawę do admina, bo to jest oszczerstwo.
avatar
Puszczyk, ja Cię proszę... Nie prowokuje sporów, bo to ani Tobie,ani portalowi zasług nie przynosi...
avatar
Koment nie był do Ciebie.
avatar
Cześć, dlaczego podszywasz się pod moje konto?
© 2010-2016 by Creative Media
×