Przejdź do komentarzyAutograf
Tekst 29 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-04-10
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1490

Autograf


Trzeba mieć nie lada szczęście, aby zdobyć autograf słynnego piłkarza, aktora...  Nie wystarczy byle jaki kawałek papieru. Trzeba mieć pamiętnik, coś pięknego, gdzie nasz gwiazdor chciałby wpisać swój autograf.  To wspólne dzieło gwiazdora i fana.

Nie wystarcza nam otrzymamy autograf. Zdobyczą swoją chcemy się pochwalić przed innymi, jak wielkie spotkało nas wyróżnienie. On, taki wielki, a ja taki mały, a jednak zwrócił swoją uwagę na mnie.  Posiadany autograf traktujemy jak najcenniejsze wotum, które w rzeczywistości swojemu właścicielowi może przynieść fortunę.  Wszak bardzo często wystawia się na licytacje przedmioty związane z danym aktorem, piłkarzem... i uzyskuje się bajońskie sumy.

Dlatego musisz zgodzić się, że Bóg jest KIMŚ ważniejszym niż największy gwiazdor czy sportowiec. Takim autografem może być krzyżyk na szyi. Jak wielkim wyróżnieniem jest dla nas, że możemy Go czcić, że wolno nam do Niego się modlić. Wtedy ON wpisuje się do naszej duszy poprzez miłość i z tej relacji rodzi się mnóstwo radości i siły duchowej.


Przekonasz się na własnej skórze, że autograf BOGA jest najcenniejszym skarbem. Mając ten skarb już nigdy w życiu nie będziesz czuł się biednym

Gdzie twój skarb tam i serce twoje.


  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Złote krzyżyki i medaliki, noszone na szyi, to nie dar z Nieba, a manifestacja przynależności do określonego kręgu religijnego.

Co zrobimy z przechrztami, czyli z tymi, którzy dostali ten "autograf" /jak czytamy w tej pouczance od samego Boga/ - i wymienili go na inny=lepszy autograf innego=lepszego Boga?
avatar
Prawidłowość "gdzie skarb twój, tam serce twoje" dotyczy w s z y s t k i c h ludzi bez względu na ich światopogląd i religię, co oznacza, że

coraz częściej dla człowieka tym skarbem w sercu staje się życie wolne od jakiegokolwiek Boga.

Szkolna retoryka, skierowana do dzieciaczków
© 2010-2016 by Creative Media
×