Przejdź do komentarzySpóźnialski
Tekst 72 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-07
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1409

Spóźnialski


Czasami mamy problem z budzikiem. Spóźnia się i wtedy nastręcza nam kłopotów. Jednakże budzik, - tak jak każdy zegar i zegarek - ma możliwość regulacji. Istnieje plus + i minus - do regulacji pracy zegara. Jeśli zegar się późni musimy tą dźwigienkę “popchnąć” w stronę plusa, jeśli się śpieszy to w kierunku minusa. O jaką wartość należy to przesunąć to musimy ustalić “eksperymentalnie”.


Spóźnialski, jak mówią koledzy, nie może zdążyć na lekcje, bo zawsze dzwonek jest za wcześnie. Puka do drzwi i czeka na zaproszenie. Ponieważ wciąż się spóźnia, pani spytała: Czemu tak wolno idziesz do szkoły?

Odrzekł - Nie muszę się ścigać z czasem, chcę, aby mądrość była w klasie przede mną – odpowiedział.

Pani odrzekła: - Może właśnie zbrzydło jej czekanie i gdybyś nie spóźnił się, to byś ją spotkał, a tak już poszła z innymi.

Uczeń spojrzał na nauczycielkę i poczuł po raz pierwszy, że nie może więcej się spóźniać. Postanowił wyregulować swój zegarek.


Motto!

Lekcji, która przeminęła, nie dogonisz i samolotem.


  Spis treści zbioru
Komentarze (1)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Szanujemy czas. Również innych ludzi. Nie jest on z gumy.
© 2010-2016 by Creative Media
×