Przejdź do komentarzyŚwiatło
Tekst 73 z 134 ze zbioru: Blaski i cienie
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2019-05-08
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń2002

Światło


wpływu światła na organizm ludzki. Naturalne, czyli słoneczne światło jest nam potrzebne do życia podobnie jak woda czy powietrze. Słońce jest głównym źródłem energii na Ziemi.

O tym, że światło na wpływ na ludzki organizm wiadomo już od dawna. W przyrodzie istnieją takie gatunki zwierząt, które prowadzą dzienny tryb życia, ale są i takie które działają w nocy. Człowiek został przystosowany do funkcjonowania w dzień, a w nocy do odpoczynku.

Światło ma ogromny wpływ na organizm ludzki. Naturalnie, że jest potrzebne do życia jak woda i powietrze. Dzięki słońcu dokonuje się fotosynteza wśród roślin, która dostarcza tlen w atmosferze. Organizm ludzki wystawiony na światło promieni słonecznych, przyswaja witaminy D i E, kwas askorbinowy itp. Światło wpływa nie tylko na ciało; poprawia przemianę materii, normuje ciśnienie,  ale także na samopoczucie duchowe człowieka.

Za dnia światło słońca ogrzewa śpiące zwierzęta, których ciało reaguje na temperaturę i wilgoć. Trawy i zboża czynią podobnie, tylko krzewy i drzewa mające w sobie specjalną substancję, która odróżnia światło od ciemności i liczy dnia godziny. Kiedy jest ilość godzin dostateczna ze światłem, wtedy rośliny wchłaniają i zaczynają zielenieć i kwitnąć.

Podobne znaczenie w życiu osobowym ma modlitwa. Człowieka wzrok potrzebuje światła, aby obudzić się z sennego letargu. Z powodu braku odpowiedniej ilości światła, ludzie odczuwają znużenie, apatię, mają problemy z koncentracją i uczucie zmęczenia. Bóg jest światłem! Należy szukać sposobów, aby wystawiać się na ten dar z nieba. Można to czynić przez modlitwę, czytanie Pisma Świętego, psalmy, pieśni, dążyć do rozwoju wiary miłości i nadziei. Modlitwa jest rozmową z ukochaną Osobą Boga. Spotkanie w wierze i miłości łączy dusze i serca. Między człowiekiem a Bogiem następuje wymiana darów – w tej wymianie człowiek zasiada do uczty, jak drzewo w ogrodzie, przystrajając się w prześliczne stroje kwiatów. Człowiekowi potrzebna szczera modlitwa, która otwiera źródło światła dostarczające promienie potrzebne do pełnego rozwoju osoby.


Motto!

Drzewo urodzajne zachwyca ogrodnika , zaś  nieurodzajne tylko wyjaławia ziemię.





  Spis treści zbioru
Komentarze (0)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
brak komentarzy
© 2010-2016 by Creative Media
×