Przejdź do komentarzyUległość i upadek - do Stalinizm kolektywizacja
Tekst 194 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2020-02-24
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1175


Oto temat niezwykle ważny choć zdumiewająco uciszany lub niezauważany.

Podsumowując historię  komunizmu musimy zauważyć jego cechę stałą – mordowanie.

Komunizm od rewolucji francuskich poprzez rewolucje w Hiszpanii , Meksyku , Chinach, Rosji,  Wietnamie po  komunistów koreańskich mordował , ciemiężył i totalnie obniżali poziom życia .

Ja jednak zadaję pytanie podstawowe, dlaczego ludzie zaślepieni tą ideologią wchodzili uzbrojeni do plebani np. w Hiszpanii , Meksyku , Rosji i mordowali księży, zakonnice lub świeckich katolików ? Skąd ta bezkrytyczna postawa pozbawiona ludzkich odruchów. Skąd to zdziczenie godne porównań jedynie z orkami z filmu ,,Władca pierścienia ‘’  Dlaczego całe zastępy ludzi uwierzyli w tą ideologię mimo oczywistego zła jakie niosło. Dlaczego cała reszta przyklaskiwała . Dlaczego ?

Nawet dziś nie ma takich dylematów np. odnośnie komunistów w Polsce którzy okradali rolników z ich płodów , zysków często doprowadzając zamożne gospodarstwa do ciężkiej biedy. Dlaczego nie analizujemy tego upadku ? W jaki sposób można doprowadzić człowieka do takiego wyjałowienia z rozumu i sumienia ?


Widzę i dziś analogię do tej dzikości w profanacji miejsc świętych np. w Częstochowie . Mamy obowiązek dostrzegać i porównywać te nielogiczne postawy pełne bzdurnych oskarżeń lub demagogii politycznej . Dla mnie współczesnymi barbarzyńcami porównywalnymi z hordami czerwonych zwyrodnialców są np. obywatele RP podczas rocznic Smoleńskich . Dla mnie różnicę stanowi tylko ich zakres możliwości – nic więcej .   Są tacy sami .




  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Chyba przez pomyłkę, tekst ten zalkczony został do poezji. Autor zastanawia się, dlaczego istnkeją w społdczeństwie skrajnie różne postawy i poglądy. Istnieją i odzwierciadlają., bardziej lub mniej naturalne, różnice pomiędzy ludźmi. Nie tu miejsce, na szersze ich omówienie i analizę.
avatar
Bardziej mi chodzi o upadek człowieka który to ma ideę .
Co popycha by zacząć mordować , narzucać swą wizję innym oraz upierać się przy swej koncepcji choć widać jak bardzo jest nędzna .
avatar
Na temat

uległości
upadku
stalinizmu
kolektywizacji

(patrz nagłówek)

napisano już tony profesjonalnych tekstów popularnonaukowych.

Ten przed nami - to szkic palcem na wodzie wodzony, z którego nie dowiadujemy się niczego N I C Z E G O,

stąd cały ten tutaj "wiersz/poemat"

(vide przyjęte przez Autora oznaczniki gatunku literackiego)
avatar
Nie jest to "temat zdumiewająco uciszany" (patrz 1. akapit), skoro tyle ton papieru mu poświęcono.

Kto nie wierzy, polecam skuteczną trzeźwą wycieczkę do pierwszej lepszej czytelni lub surfing po zasobach internetu
© 2010-2016 by Creative Media
×