Przejdź do komentarzyZamiast życzeń
Tekst 81 z 81 ze zbioru: Zrzędzian
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2021-12-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń655

Nie byłem, nie wiem, ale wyobrażam sobie, że w trakcie katastrofy na Titanicu, ludzie zachowywali się podobnie; jedni udawali chojraków, jak obecni antyszczepionkowcy, a drudzy próbowali zapomnieć o mieczu Damoklesa. Nawoływanie więc płaskomózgich do przyzwoitego zachowywania się w nieprzyzwoitych czasach, jest tak samo sensowne, jak przekonywanie piranii do żarcia warzyw.

*

Mamy kolejny jubel i w dzień taki tradycja obowiązuje. Jednakowoż co tu świętować, czym się cieszyć? Tym, że kontynenty, miasta i wsie zwolniono z rozsądku, że tańczymy, śpiewamy, całujemy się pośród setek kovidowych ofiar, pośród wiwatów, złorzeczeń i gremialnej radości z powodu zakończenia starego i rozpoczęcia Nowego Roku Pandemii? Nie ma rodzin, w których nie byłoby

Państwa, państewka i odległe osady grzęznące w masowych zabawach i makabrycznych korowodach, granice szturmowane przez ludzi poszukujących życia, życia oczyszonego ze strachu, forsowane przez ludzi z rodzinami przeganianych i odpychanych od Annasza do Kajfasza, całe obszary ziemskiego klimatu skazane na anomalie, już nie w przewidywalnej przyszłości, ale dziś, ale teraz, ale codziennie zanurzające planetę w kataklizmach i rozpaczach, szalejąca inflacja, szalejąca drożyzna, my zaś, miast puknąć się w globalne wodogłowie, obłąkani daremną otuchą, uśpieni zapewnieniami, że NIC SIĘ NIE DZIEJE, tkwiący pomiędzy tymi chocholimi powodami do fetowania, wznosimy kielichy z trucizną dla niepoznaki nazwaną szampanem.


  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świat jest taki, jakim go każdy koń widzi od tysiącleci.

Czyś nad nim wszystkie ręce załamywał, czyś beztrosko hulał-gulał, NIC TEGO NIE ZMIENI.

Dlaczego?

Bo tylko j e d e n uczeń w klasie jest prymusem??

HAPPY NEW YEAR 2022!
avatar
Szampan - trucizna? Bardzo fajna przyprawa do życia. Choć dziś lepiej wciągnąć całą flachę właśnie dlatego, że: to wszystko co napisał autor powyżej. Jeżeli nie mamy szansy, by naprawić tego co nas otacza i nie psujemy tego, to może czasem warto dać sobie spokój z zamartwianiem się i pozwolić sobie na relaks, wyluzowanie. Szkoda się napinać.
avatar
Już Josiph Brodski miewał podobne przemyślenia. Gdzieś się ludzie bawią, a w innym miejscu cierpią, tyle, że u nas dzieje się to w jednym kraju. Ogłasza się mnóstwo zgonów z powodu covid, podświadomie spodziewamy się, że będzie raczej żałoba, a tu niespodzianka- sylwester marzeń. Czy zamiast szampana cykuta? Nie, raczej płyn opioidalny:)
© 2010-2016 by Creative Media
×