Przejdź do komentarzyNietoperz żyje nocą
Tekst 15 z 17 ze zbioru: I już
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2013-01-09
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3021

Unosisz prehistoryczne rytuały

w nietoperzach jego oczu szkicując marzenia

bezpowrotnie zrzucasz dachówki sukcesów

za sobą dym mostów rozsiany


bezwzględna niewinnym i uległym

uległa niegrzecznym fantazjom

w nowym pamiętniku wyrwanych włosów

odczytujesz ślad wyrzuconego wczoraj


tylko dzieci wzruszone są twoim upadkiem

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Smutny, ale ja miewam taki mechanizm w sobie, że w każdym, nawet przypadkowym słowie doszukuję się czegoś krzepiącego. "Dym spalonych mostów" skojarzył mi się na przykład ze słowami pewnej piosenki, w których spalone mosty przedstawiane są jako najlepszy w życiu start. To mi się znowu kojarzy z pewną osobą, która w pewnym burzliwym momencie swojego życia wyjechała za granicę, zostawiając za sobą wszystko i jak się potem okazało - lepiej zrobić nie mogła.
Zdaję sobie sprawę z tego, że to nikczemna nadinterpretacja (za którą przepraszam), dlatego chciałbym z góry za nią przeprosić.
"Nietoperze oczu" brzmi pięknie, świeżo i pobudza (przynajmniej moją) wyobraźnię.
avatar
Widzisz, nie było nietoperzy dziś (przecież o tej porze roku wiadomo), gdy wracałam autem do domu i mi na myśl przyszły. Z takich oto myśli nieprzewidzianych powstają wiersze. :) Pozdrawiam.
avatar
Bardzo dobry wiersz, mimo że taki smutny i pesymistyczny.
avatar
zdecydowanie na TAK :)
avatar
Myślę, że wiersz jest zaledwie odrobiną tego smutku, który się pojawia obserwując dzisiejsze patologie. Coraz mniej miłości i wierności, a coraz więcej szukania miodu w ...nieodpowiednich miejscach. Tylko dzieci na tym tracą najwięcej, bo i dzieciństwo i wychowanie i miłość i dobre spojrzenie na świat i ludzi.
avatar
Co JEST po nocnej ciemnej nieodgadnionej stronie Księżyca,

ciekawi tylko nocne nietoperze, astronomów -

i Poetów.

Reszta trwa w kamiennym uśpieniu
avatar
Bohater tej liryki, kobieca "ja", żyje - i nadal wikła się - w świecie, w którym to JEGO /gacka nocnego/ ślepe oczy*) wyznaczają jej karkołomne, samotne pole działania. Jej nieuchronnemu upadkowi sekundują jedynie dzieci.

---------------------------

*) gacka ślepe oczy - nietoperze "widzą" przede wszystkim uszami
© 2010-2016 by Creative Media
×